جمعه ۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱

آلمان اسامی کتاب هایی را که در تاریخ 23 آوریل (3 اردیبهشت 1391) در جریان برنامه «شب جهانی کتاب» به مردم هدیه می کند، اعلام کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، بر این اساس 33333 علاقه مند به مطالعه می توانند به سرعت به صورت آنلاین برای شرکت در این برنامه ثبت نام کنند و از فهرستی که شامل این 25 اثر است، یک عنوان را که مایل به اهدای آن به 30 نفر هستند انتخاب کنند.
 
اتحادیه بورس آلمان، بنیاد کتابخوانی و 20 انتشاراتی که مسوول برپایی این برنامه هستند در نظر دارند بدین ترتیب مردم را به مطالعه ترغیب کنند. هدف اصلی از این اقدام آن است که لذت مطالعه با افرادی قسمت شود که تا کنون نسبت به آن بی علاقه بوده اند. 

در این فهرست عناوین 25 کتاب برگزیده بدین شرح آمده است : 
- فریدریش آنی : جنوب و نوازنده گیتار (درومر کناوئر)
- جین آستین : غرور و تعصب (انتشارات کتاب های جیبی)
- لی لی برت : تکبر (اینزل)
- توماس بروسیگ : در کوتاه ترین انتهای بولوار آفتابی ( ز.فیشر)
- اومبرتو اکو : نام گل سرخ (هانزر)
- هانس فالادا : مرد کوچک حالا چه (آوفباو)
- یولیا فرانک : بانوی ظهر (ز.فیشر)
- اکسل هاکه : آلبوم آلمان (کونستمان)
- هاکان نسر : کیم نواک هرگز در دریاچه طبریه شنا نمی کند (ب.ت.ب)
- پتر هانتکه : مصیبت بی میلی (سورکمپ)
- روبرت هریس : روح (هینه)
- نیک هورنبی : درباره پسر (کیپن هویر و ویچ)
- ماشا کالکو : رویاهایم عبارت از توفان است (انتشارات کتاب های جیبی)
- ولادیمیر کامینر : کتاب جنگل آلمانی من (گلد من)
- دانیل کلمان : نقشه برداری جهان (روولت)
- ایلدیکو فون کورتی : نرخ مهتاب (روولت)
- زیگفرید لنتس : دقایق سکوت (هوفمان و کمپ)
- شارلوته لینک : گناه فرشته (بلن ولت)
- استفانی مه یر : تا سپیده دم (کارلسن)
- ایرنه نمیرووسکی : سوییت فرانسوی (کناوس)
- جو نسبو : آدم برفی (اولشتاین)
- نله نویهاوس: سفیدبرفی باید بمیرد (اولشتاین)
- فردیناند فون شیراخ : گناه (پیپر)
- کرسمان تیلور : گیرنده ناشناس (هوفمان و کمپ)
- تد ویلیامز / دبورا بیل : اژدهاهای مزرعه تینکر (کلت کوتا) 

افرادی که به عنوان اهدا کنندگان کتاب در این برنامه ثبت نام می کنند در ماه آوریل بسته شخصی رایگان خود را که دربرگیرنده 30 جلد از کتاب منتخب آن هاست در کتابفروشی و یا کتابخانه انتخابی خود دریافت می کنند و سپس این کتاب ها را به افرادی که در زندگی روزمره خود با آن ها برخورد می کند و یا کسانی که مایلند تا شوق کتابخوانی را در درونشان برانگیزند اهدا کنند؛ به افرادی که درتاکسی یا اتوبوس کنارشان نشسته اند، به همکار، دوست و یا خویشاوندشان. 

«یورگ پول» رییس هیات مدیره بنیاد کتابخوانی اعلام کرد : مطالعه منحصر به فردترین و تاثیرگذارترین  تجربه است. ما می خواهیم اشتیاق به این امر را در افراد کم مطالعه و یا کسانی که هیچ رغبتی به آن ندارند برانگیزیم. 

«گوتفرید هونه فلدر» رییس بورس ناشران و کتابفروشان آلمان نیز اعلام کرد : روز جهانی کتاب سال‌هاست که جشنی حول محور کتابخوانی است. ما درنظر داریم با برنامه «اهالی مطالعه» فعالیت های خود را گسترش دهیم و این مساله را آشکار سازیم که کتاب خواندن یک بخش حیاتی و غنا بخش زندگی است. 

علاوه بر این مرکز آشنای مربوط به برنامه های روز جهانی کتاب که به ترویج کتابخوانی برای کودکان می پردازد نیز امسال کتاب «من به تو یک قصه هدیه می کنم» را تکثیر می کند. 

در حالی که آلمان پس از آمریکا دومین کشوری است که در دومین سال برگزاری شب جهانی کتاب به بریتانیا و ایرلند پیوسته، فهرست 25 عنوان کتابی که در آلمان در این شب توزیع می شود، در برخی از موارد با فهرست بریتانیا مشترک است اما در آن از نویسندگان آلمانی زبان آثار بیشتری مشاهده می شود. آمریکا هنوز فهرست ویژه ای اعلام نکرده است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها