پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱
«خدا محبت است» منتشر می‌شود

کتاب «خدا محبت است» به کوشش فریده برنگی و پیرامون موضوع محبت از سوی نشر آموت در دست انتشار است. این اثر نمونه اشعاری از شاعران درباره این موضوع را ارایه می‌دهد._

برنگی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره این کتاب توضیح داد: این کتاب در برگیرنده آیاتی از قرآن مجید و سه کتاب آسمانی دیگر یعنی انجیل، تورات و زبور و اشعار مرتبط با آن آیه و محتوای آن از شاعران مطرح درباره موضوع محبت است.

وی در ادامه توضیح داد: معتقدم انسان همواره در بند بوده و درد همزاد بشر است. هر فردی با توجه به باورها و اعتقاداتش به نوعی درمانی برای دردهایش می‌یابد. در این رهگذر در ادبیات فارسی شعرهای بسیاری پیرامون روان انسان، دردهای بشری و محبت را به عنوان راهکاری برای رهایی از آن مطرح کرده‌اند.

برنگی افزود: از سوی دیگر آیات بسیاری در قرآن و دیگر کتاب‌های آسمانی نیز بر محبت تاکید ویژه‌ای داشته‌اند. در این کتاب با تاکید بر این موضوع که منشا تمامی دردهای انسان در ندانستن است نمونه آیات و اشعار پیرامون محبت را ارایه کرده‌ام.

وی در پایان به استفاده از تصویر پرنده در متن این کتاب اشاره کرد و گفت: در متن این کتاب از تصاویر پرنده استفاده کرده‌ام. پرنده سمبل رها شدن و به اوج رسیدن است. با استفاده از این تصاویر سعی کرده‌ام تنهایی انسان را نشان دهم، تنهایی که به قفس می‌ماند و تنها مهر و محبت می‌تواند او را از آن رهایی بخشد.

«خدا محبت است» با گردآوری و تحقیق فریده برنگی در 136 صفحه از سوی نشر آموت در دست انتشار است. این کتاب تا نمایشگاه کتاب سال آینده منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها