یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
«راه‌ها و بي‌راهه‌هاي عشق (اشو)» منتشر شد

انتشارات جمهوري به تازگي كتاب «راه‌ها و بي‌راهه‌هاي عشق (اشو)» را منتشر كرده است. اين كتاب به بررسي انتقادي عشق از ديدگاه اشو، يكي از مروجان عرفان‌هاي نوظهور پرداخته است.-

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، هدف اصلي اين كتاب، بررسي و نقد انديشه‌هاي مروج مشهور معنوي، «راجنيش بگوان» معروف به «اشو» است كه عشق را محور اصلي تعاليم خود قرار داده و در بين برخي مردم جهان مقبوليت يافته است. نظريه و ايده اصلي او اين است كه عشق جنسي و مراقبه را با هم آميخته و تركيبي از اين دو را براي تامين معنويت بشر دنيايي اين روزگار پيشنهاد داده است.

حميدرضا مظاهري‌سيف در كتاب «راه‌ها و بي‌راهه‌هاي عشق (اشو)» با نقد مراحل سير و سلوك از ديدگاه اشو، به نقد گام به گام اين سير و سلوك مي‌پردازد و در مقابل، ديدگاه‌هاي اسلام را درباره مواردي كه اشو بر روي آن‌ها دست مي‌گذارد (از جمله رابطه جنسي) بيان مي‌كند. 

«راه‌ها و بيراهه‌هاي عشق (اشو)» با عبارت‌هايي از جمله «سلوك بي‌حركت» و «خودفريبي اخلاقي» به نقد عرفان اشو مي‌پردازد و با توجه به عرفان اسلامي، بر شعارهاي اشو از جمله «شاد زي! مكاشفه خود از راه مي‌رسد» خط بطلان مي‌كشد. 

«راه‌ها و بي‌راهه‌هاي عشق (اشو)» با شمارگان 1100 نسخه در 95 صفحه و به بهاي 20000 ريال به تازگي توسط انتشارات جمهوري وارد بازار نشر كشور شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط