سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۵
راه‌اندازي 625 كتابخانه كلاسي جديد در استان مركزي

كارشناس مسوول فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان مركزي گفت: در سال تحصيلي گذشته، 2887 كلاس دوره ابتدايي اين استان به كتابخانه مجهز شدند. در سال تحصيلي جاري، اين آمار با راه‌اندازي 625 كتابخانه كلاسي به 3512 كتابخانه افزايش خواهد يافت.-

حسن‌ وَرواني فراهاني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار كرد: تعداد كتابخانه‌هاي كلاسي استان مركزي در سال جاري نسبت به سال گذشته، 65/21 درصد افزايش يافته‌اند. همچنين تعداد كلاس‌هاي مجهز به كتابخانه نسبت به كل كلاس‌هاي ابتدايي اين استان در سال جاري، 96/78 درصد رشد داشته است.

وي افزود: اداره كل آموزش و پرورش استان مركزي در سال تحصيلي جاري با توجه به خريد 40 ميليون تومان كتاب از طرح ملي «50 هزار نمايشگاه كتاب در 50 هزار مدرسه» ويژه موسسه فرهنگي منادي تربيت، اين توانايي را دارد كه كتابخانه‌هاي كلاسي و آموزشگاهي اين استان را تجهيز كند.

كارشناس مسوول فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان مركزي ادامه داد: بر اساس تفاهمنامه‌اي كه اداره كل آموزش و پرورش استان مركزي با استانداري امضا كرده است، تصميم بر آن شد تا استانداري، اعتباري بالغ بر 2 ميليارد و 500 ميليون ريال را با هدف تجهيز كتابخانه‌هاي كلاسي و آموزشگاهي در اختيار اين اداره قرار دهد. در صورتي كه استانداري اين اعتبار را تامين كند، اداره كل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز متعهد شده است تا اعتباري با همين ارزش ريالي را به اداره كل آموزش و پرورش استان مركزي بدهد. 

وَرواني فراهاني با بيان اين‌كه اكنون اداره كل آموزش و پرورش استان مركزي منتظر دريافت اين اعتبار از سوي مراكز مذكور است، يادآور شد: اين اداره با دريافت اعتبارات لازم، بدون اتلاف وقت به برپايي نمايشگاه ياد يار مهربان اقدام خواهد كرد. در اين نمايشگاه، كتاب‌ها با 70 درصد تخفيف در اختيار مدارس قرار مي‌گيرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط