چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳
نمايشگاه «ياد يار مهربان» الگوي خوبي از همكاري نهادهاست

مدیر اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، نمايشگاه «ياد يار مهربان» را الگوي خوبي از مشاركت نهادهاي مختلف كشور دانست و گفت: برگزاري اين نمايشگاه هر سال زمينه‌هاي افزايش سرانه مطالعه را در كشور فراهم مي‌كند.-

محمد اللهياري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار كرد: نمايشگاه «ياد يار مهربان» در مسير تقويت نقاط قوت خود قدم برمي‌دارد و توانسته است بازتاب خوبي در حوزه كتاب و كتابخواني كشور داشته باشد.

وي ادامه داد: اميدوارم با همكاري جدي‌تر متوليان برپايي نمايشگاه «ياد يار مهربان» در سال‌هاي آينده، همزمان با برپايي نمايشگاه كتاب در استان‌هاي مختلف كشور، شاهد برپايي نمايشگاه «ياد يار مهربان» در استان‌ها نيز باشيم.

مدیر اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: نمايشگاه «ياد يار مهربان» با عرضه جديد‌ترين عناوين مربوط به حوزه‌هاي مختلف، باعث افزايش سرانه مطالعه به ازاي هر دانش‌آموز در مدارس مي‌شود و دسترسي آسان آنها به كتاب را فراهم مي‌كند.

اللهياري در پايان گفت: با توجه به اين كه سنين خردسالي به ويژه دوره تحصيلي ابتدايي جزو سنين هدف و از جمله دوره‌هاي مهم براي نهادينه كردن كتابخواني به شمار مي‌آيد، بايد تمهيدات و سياست‌هايي براي ترغيب اين قشر از جامعه به مطالعه انديشيده شود، زيرا تنها در اين صورت است كه دانش‌آموزان لذت مطالعه را مي‌چشند و اين لذت را تا آخر عمر خود به همراه خواهند داشت.

نهمين نمايشگاه ياد يار مهربان عصر ديروز(17 آبان) با حضور مسوولان فرهنگي كشور در محل دايمي نمايشگاه‌هاي تهران افتتاح شد. اين نمايشگاه تا يكشنبه( 22 آبان) از ساعت 8 تا 16برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط