چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
نمايشگاه «ياد يار مهربان» زمينه‌ساز احترام به كرامت انساني است

مدير پروژه باغ كتاب شهرداري تهران برپايي نمايشگاه «ياد يار مهربان» را اقدامي بنيادين دانست و گفت: اين نمايشگاه با تمام بخش‌ها و اجزاي ابتكاري‌اش، زمينه‌هاي حداكثر انتخاب كتاب توسط مراجعان را فراهم كرده و اصل احترام به كرامت انساني در آن كاملا مشهود است.-

علي‌اكبر اشعري، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار كرد: نمايشگاه «ياد يار مهربان» تنها نمايشگاهي است كه شبيه آن در حوزه فرهنگ ايران وجود ندارد و هر سال شاهد برپايي آن در عالي‌ترين سطح ممكن در تهرانيم.

وي با اشاره به اين كه حساس‌ترين و مهم‌ترين دوره‌هاي سني براي شكل‌گيري رفتارهاي فرهنگي، دوره تحصيل در مدرسه است، افزود: چنانچه بتوانيم انگيزه‌هاي لازم براي مطالعه را در دانش‌آموزان فراهم كنيم، بيش از پيش شاهد رو آوردن آنها به كتاب و كتابخواني در آينده خواهيم بود.

رييس سابق سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران برپايي افزود: نمايشگاه «ياد يار مهربان» زمينه‌ تجهيز كتابخانه‌هاي مدارس به تازه‌‌هاي نشر را فراهم مي‌كند و باعث به روز شدن منابع كتابخانه‌ها مي‌شود.

اشعري بيان كرد: چنانچه مديران، مربيان و والدين همزمان با تجهيز كتابخانه‌هاي مدارس با منابع عرضه‌شده در نمايشگاه «ياد يار مهربان» دانش‌آموزان را براي مطالعه تشويق كنند، گرايش دانش‌آموزان به كتابخواني بيشتر خواهد شد.

وي در پايان از غرفه‌‌آرايي ويژه نهمين نمايشگاه «ياد يار مهربان» به عنوان ابتكار جديد اين دوره ياد كرد.

نهمين نمايشگاه ياد يار مهربان عصر ديروز(17 آبان) با حضور مسوولان فرهنگي كشور در محل دايمي نمايشگاه‌هاي تهران افتتاح شد. اين نمايشگاه تا يكشنبه( 22 آبان) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط