یکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
«نام خلفا بر فرزندان امامان(ع)» هفته آينده توزيع مي‌شود

«نام خلفا بر فرزندان امامان(ع)؛ بن‌مايه‌ها و پيرايه‌ها» عنوان اثري از سيدعلي شهرستاني با ترجمه سيدهادي حسيني است كه با توجه به سير تاريخي اسلام، دلايل نام‌گذاري و كنيه برخي خلفا بر فرزندان ائمه اطهار(ع) را مي‌كاود.-

فريد مسعودي، مدير علمي انتشارات دليل‌ما، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره اظهار كرد: مولف كتاب در بحث سير تاريخي به جست‌وجوي اسامي خلفا در ميان فرزندان امامان(ع) پرداخته است و در اين راه به حقايقي از جمله تحريف نام «عمرو» به «عُمَر» و روند رو به كاهش اين نام‌گذاري‌ها دست يافته است. 

وي افزود: محقق اين كتاب در دست‌يابي به اين حقايق بررسي وسيعي در متون متعدد انجام داده است و ادعاهاي بزرگي را در بوته تحليل و تحقيق قرار مي‌دهد.

به گفته مسعودي، بخش‌هاي مختلف كتاب گوياي روند تحقيق‌اند و از اين مسير مي‌توان منش اهل‌بيت(ع) در نام‌گذاري، سير تاريخي نام‌گذاري‌ها و تغييرات آن در قرون بعدي را دريافت. 

محقق و كارشناس حوزه دين يادآور شد: مولف در بخش ديگري از اين كتاب دليل تكنيه(كنيه‌گذاري) به نام ابوبكر را در سه محور «معناي بَكر و ابوبكر»، «تاريخ اطلاق ابوبكر بر ابن ابي قحافه» و «بررسي نام‌گذاري يا تكنيه برخي فرزندان ائمه اطهار(ع) به كنيه ابوبكر» عنوان مي‌كند.

وي اظهار كرد: نتيجه دستاوردهاي پژوهشي مولف اين كتاب و تحقيقات وي در چكيده‌اي مفصل در 30 بند پاياني كتاب جاي دارد. همچنين معرفي 413 منبع و ماخذ پژوهشي در اين حوزه پايان‌بخش اين كتاب خواهند بود.

مدير علمي انتشارات دليل‌ما در پايان يادآور شد: نخستين چاپ كتاب «نام خلفا بر فرزندان امامام(ع)؛ بن‌مايه‌ها پيرايه‌ها» هفته آينده از سوي انتشارات دليل‌ما توزيع مي‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط