شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
فيلم اقتباسی از «تابستان و غاز سفید» به جشنواره‌های خارجی می‌رود

فيلم اقتباسي «باد و مه» در جشنواره‌هاي فيلم «آسيا پاسفيك»، «ونكور» و «فيلم اسلامي روسيه» شركت مي‌كند. اين فيلم بر اساس كتاب «تابستان و غاز سفید» نوشته‌ي «م‍ژگ‍ان‌ ش‍ی‍خ‍ی»‌ و با موضوع دفاع‌مقدس ساخته شده است.

ايبنا نوجوان: فيلم «باد و مه» به كارگرداني «محمدعلي طالبي» به چندين جشنواره‌ي فيلم معتبر دعوت شد. مديرعامل موسسه فرهنگي ـ هنري شاهد درباره‌ي ساخت اين فيلم توضيح داد: «حق اقتباس كتاب «تابستان و غاز سفید» نوشته‌ي «م‍ژگ‍ان‌ ش‍ی‍خ‍ی‌» براي توليد فيلم «باد و مه» خريداري و بر اساس اين اثر فيلمي با محوريت دفاع‌مقدس و ويژه‌ي گروه سني كودكان ساخته شد.»

«ناصر دهقاني» در ادامه گفت: «فيلم «باد و مه» نامزد بهترين فيلم در جشنواره‌ي «آسيا پاسفيك» شده است. اين جشنواره يكي از مهم‌ترين جشنواره‌هاي آسيايي است و بسياري از كارشناسان آن‌را اسكار آسيايي مي‌نامند. جشنواره‌ي «آسيا پاسفيك» ماه آينده در استراليا برگزار خواهد شد.

مديرعامل اين موسسه فرهنگي يادآور شد فيلم «باد و مه» در جشنواره‌هاي فيلم «اشتوتگارت» و «فيلم اسلامي روسيه» نيز حضور خواهد يافت.

فيلم «باد و مه» بر اساس كتاب «تابستان و غاز سفید» ساخته شده است و ماجراي زندگي خانواده‌اي شمالي را به تصوير مي‌كشد كه به خاطر شغل پدر به جنوب كشور مهاجرت مي‌كنند. مهاجرت خانواده به جنوب با آغاز جنگ تحميلي هم‌زمان مي‌شود. مادر خانواده در بمباران به شهادت مي‌رسد و فرزندان مجروح و بستري مي‌شوند. دختر خانواده پس از مدتي سلامت خود را به دست مي‌آورد و از برادرش كه بر اثر شوك ناشي از بمباران، قدرت گويايي خود را از دست داده و غازي زخمي مراقبت مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها