یکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
نويسندگان انتقادهاي بي‌پايه و اساس نكنند

«ولادیمیر پوتین» نخست وزیر روسیه در نشستي با مسوولان و دست اندرکاران عرصه چاپ این کشور از چهره‌هاي فرهنگي و ادبي دعوت كرد از انتقادهای بی‌پایه و اساس اجتناب ورزند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری وستی روسیه، پوتین با اشاره به برخی مطالب انتقادی نویسندگان روسی که به دور از حقیقت و بیشتر به احساس و جانبداری از منافع گروه و یا اشخاص صورت گرفته، تاکید کرد ما انتقاد پذیریم و از هر گونه انتقاد سازنده و مفید استقبال می کنیم.
 
پوتین افزود: همچنان‌که در هر تیم فوتبال، یا بازی هاکی، هر بازیكن از وظایف و مسوولیت خود به خوبی آگاه است مسوولان و مدیران حکومت نیز هر یک وظایف خود را در سطح کافی می‌دانند و بر کار خود تسلط دارند. وی افزود: برخی افراد دوست دارند به دیگران مشورت دهند و اين مشورت‌ها را در قالب مقاله، یا مطلب جداگانه با روش‌های گوناگون تالیف می‌کنند. من به عنوان نخست وزیر آماده‌ام این پیشنهادها را گوش کنم و در کار خود به آن‌ها توجه كنم. 

پوتین در این نشست همچنین گفت‌وگو و تفاهم سازنده بین ادیبان و سیاستمداران را یک ضرورت مهم تلقی کرد که در جهت سازندگی کشور مفید خواهد بود.

نخست وزیر روسیه در ادامه از نوشتار لاتین عنوان مغازه‌ها و قهوه‌خانه ها و نوشته شدن تبلیغات و آگهی‌های کشورش به زبان‌های خارجی به شدت انتقاد کرد و گفت: ما ملتي بزرگ و سرزمیني عظیم با سابقه تاریخی و فرهنگی غنی هستیم، لذا باید از داشته های ملی استفاده كنيم و نگذاریم واژگان بیگانه جای تعابیر و مفاهیم اصیل روسی را بگیرد.

در این دیدار 15 تن از نویسندگان سرشناس روسیه، از جمله سرگی لوکیاننکو، تاتینا استیناوا، داریا دانساوا، الکساندر مارینین، آندری اوساچف، وادیم پانف و زاخار پریلیپن شرکت داشتند.

در پایان اين نشست که در شهر مسکو برگزار شد نخست وزیر روسیه در مورد زمینه‌های فراوان رشد و توسعه صنعت چاپ به حضار مشورت داد.

گزارشگر: شاه منصور شاه میرزا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها