سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷
مركز اسناد كتابخانه مجلس به نقد آثار اسنادي مي‌انديشد

رييس مركز اسناد كتابخانه مجلس ارايه راهكارهايي براي ارتقاي غناي علمي آثار پژوهشي اين مركز را از جمله دستاوردهاي نخستين «نشست مشاوران علمي فصلنامه اسناد بهارستان» ياد كرد.-

علي ططري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اين كه اين نشست روز گذشته(دوشنبه، 28 شهريور ماه) با حضور جمعي از مسوولان اين كتابخانه و عده‌اي از نويسندگان، محققان و صاحبان انديشه در حوزه اسناد در مركز اسناد كتابخانه مجلس برگزار شد، اظهار كرد: برپايي نشست‌هاي ماهانه نقد و بررسي مجموعه مكتوبات و منشورات اين مركز از ديگر مصوبات اين جلسه بودند.

وي با بيان اين كه سومين شماره فصلنامه «اسناد بهارستان» طي چند روز آينده منتشر خواهد شد، از انتشار ويژه‌نامه دومين همايش تخصصي تاريخ مجلس در چند هفته آينده خبر داد و گفت: با توجه به اين كه «فصلنامه اسناد بهارستان» و ساير منشورات اين مركز به تدريج جايگاه اصلي خود را در محافل علمي و تخصصي باز كرده‌اند و با استقبال مناسبي از سوي محققان و نويسندگان اين حوزه مواجه شده‌اند، تصميم گرفتيم براي اغناي مضامين و مجموعه مقالات اين آثار، از آرا و پيشنهادات پژوهشگران، مولفان و صاحب‌نظران پيشكسوت به عنوان «مشاوران علمي» بهره‌مند شويم.

معاون سردبير فصلنامه اسناد بهارستان عنوان كرد: برپايي جلسات منظم نقد و بررسي مجموعه تاليفات، كتاب‌ها و منشورات مركز اسناد كتابخانه مجلس از ديگر مصوبات اين نشست بودند.

مولف و مدرس حوزه اسناد، زمان برگزاري نخستين جلسه نقد و بررسي مجموعه مكتوبات اين مركز را ماه ذكر كرد و توضيح داد: قرار است در نخستين جلسه، مجموعه آثار مركز اسناد كه در چند ماه اخير منتشر شده‌اند و حدود 15 عنوان كتاب‌اند، در سبدي واحد بررسي شوند تا از نتايج به دست آمده، برنامه و رويكرد اصلي جلسات تخصصي آينده مشخص شوند.

رييس مركز اسناد كتابخانه مجلس با اشاره به اين كه اكنون حدود هشت اثر در حوزه سندپژوهي از سوي كتابخانه مجلس در نوبت نشر قرار دارند، اظهار كرد: حدود 60 طرح پژوهشي منعقد شده با محققان نيز در نوبت تدوين و نشر قرار دارند. اين آثار تا چند ماه آينده به تدريج به بازار كتاب راه خواهند يافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط