دوشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۰
داستان‌هاي دفاع‌مقدس با نگاه هنری نوشته شوند

محمود اسعدي كه به تازگي مجموعه داستان دفاع‌مقدس او با عنوان «خط تنهايي» منتشر شده، معتقد است كه داستان‌هاي دفاع‌مقدس بايد با سبك، نگاه، نثر تازه و آميخته با هنر نوشته شوند.-

محمود اسعدي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) از برپايي اولين جشنواره فرهنگي و ادبي مربوط به دفاع‌مقدس در سال 1364 در منطقه عملیاتی والفجر 8 ياد كرد و گفت: ما در قالب گروهي از دانشجويان به منطقه جنگي رفتيم و اولين جشنواره فرهنگي قرارگاه خاتم‌الانبياء(ص) را در شاخه‌هاي مختلف ادبي و هنري همچون داستان، خاطره و فيلم برگزار كرديم.

وي با اشاره به انتشار مجموعه داستان‌ها و خاطرات برتر آن جشنواره در قالب كتاب افزود: داستان‌هاي دفاع‌مقدس بايد با سبك، نگاه، نثر تازه و آميخته با هنر نوشته شوند.

اين استاد دانشگاه با تاكيد بر اهميت جنبه‌هاي هنري در زمينه داستان‌نويسي اظهار كرد: من در جبهه‌هاي جنگ حضور داشته‌ام و بخشي از داستان‌هاي كتاب «خط تنهايي» بر اساس مشاهدات خودم نوشته شده‌اند.‌

اسعدي يادآوري كرد: درازگويي در داستان‌نويسي امروز، مرسوم نيست. وقتي داستان به اتمام مي‌رسد، تازه در ذهن خواننده آغاز مي‌شود. يعني پايان هر داستان، آغاز آن است. به همين دليل، كلمات بايد مناسب و پرمحتوا باشند و در جاي مناسب استفاده شوند.

وي در ادامه درباره مجموعه داستان دفاع‌مقدس «خط تنهايي» گفت: من در اين كتاب، تنها طرح موضوع كرده‌ام و نتيجه‌گيري را به مخاطب سپرده‌ام. شخصيت‌ها تصويري از خود به مخاطب ارايه مي‌دهند و هر خواننده، با توجه به پيشينه ذهني‌اش، نتيجه داستان را درمي‌يابد و آن را ادامه مي‌دهد.

محمود اسعدي در پايان، از توليد فيلم «بهشت منتظر مي‌ماند» بر اساس يكي از داستان‌هاي اين اثر با عنوان «واله» ياد كرد و افزود: تلاش كرده‌ام كه مضمون و محتواي هر يك از داستان‌هاي كتاب «خط تنهايي» قابل ارايه در قالب‌هاي مختلف هنري باشد.

كتاب «خط تنهايي» شامل 10 داستان دفاع‌مقدس، در قطع رقعي و 100 صفحه، با شمارگان 1200 نسخه و بهاي 34هزار ريال، به همت انتشارات تجلي‌مهر وارد بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط