سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۹
«افسانه و افسون» كاوه گوهرين منتشر مي‌شود

كاوه گوهرين كه به تازگي كتاب «گل نبشت آزادي» او منتشر شده، به زودي رمان «افسانه و افسون» را راهي بازار كتاب مي‌كند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، كتاب «داستان دوستان» گوهرين سال گذشته (89) منتشر شد.‌

وي در سال جديد نيز چند اثر در حوزه ترجمه و پژوهش ادبي روانه باراز كتاب ایران می‌کند.

اين نويسنده درباره «افسانه و افسون»، تازه‌ترين كتابش كه در انتشارات «نگاه» مراحل پاياني انتشار را سپري مي‌كند، گفت: تقي ظهوري که از نخستين هنرپيشه‌هاي سينماي ايران است داستان زندگي و خاطراتش را نوشته و من آن را بازنويسي و با ويرايش جديد به قالب داستاني برده‌ام. اين كتاب به احتمال زياد تا پايان ماه جاري منتشر مي‌شود.

كتاب «گل نبشت آزادي» گوهرين نيز روايتي تازه از لوح معروف كوروش است كه با عكس‌های افشين بختيار و ترجمه انگليسي سعيد سعيدپور به صورت دو زبانه، بهار امسال (90)‌ از سوي انتشارات «جيحون و نيكا» در قطع خشتي به چاپ رسيد.

«پروانه خواب‌آلود» نيز نام اثر ديگري از اين پژوهشگر است كه در آن به نقد هايكوهاي ژاپني پرداخته است. اين كتاب نيز در سال 87 به چاپ رسيد. 

گوهرين همچنين در سه مجموعه، سخنان امام حسين(ع)، ‌امام رضا (ع) و صحيفه سجاديه را از زبان عربي به فارسي ترجمه كرده است. اين كتاب‌ها بهار امسال در نمايشگاه كتاب عرضه شدند.  

كتاب سخنان امام حسين(ع)، اين مجموعه شامل خطبه‌هاي ايشان از زمان حركتشان از مكه به سمت كوفه است كه همه آن‌ها به فارسي ترجمه و ويرايش شده است و به گفته اين پژوهشگر و مترجم، به زودي به چاپ دوم خواهد رسيد. «درياي ناپيدا» نيز نام كتاب سخنان امام رضا(ع) است.

وي در حال حاضر چند اثر در حوزه پژوهش ادبي و داستان را نيز آماده انتشار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط