چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۷
توجه نشر شاهد به چاپ آثار كودك‌ونوجوان دفاع‌مقدس

مديركل انتشارات و اطلاع‌رساني بنياد شهيد و امور ايثارگران، از حرکت تازه اين نهاد در حوزه تدوين آثار كودك‌ونوجوان خبر داد و گفت: در صورت تامين اعتبار، تدوين آثار كودكانه با موضوع دفاع‌مقدس را افزايش خواهيم داد و در مرحله بعد، به نگارش و حمايت از آثار ويژه گروه سني نوجوانان می‌پردازیم.\

محمدعلي فقيه در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) و با اشاره به ورود نشر شاهد به گونه‌هاي ادبي مختلف در حوزه ايثار و شهادت اظهار داشت: پس از تمركز بنياد شهيد در عرصه تدوين كتاب‌هاي مستند، وارد مرحله توجه به كتاب‌هاي كودك و نوجوان شده‌ايم.

وي درباره دليل اين گرايش خاطرنشان كرد: با توجه به تاثيرپذيري بالاي كودكان و نوجوانان، تصميم گرفتيم كه مفاهيمي مانند ايثار و شهادت را در اين سن‌ها به آن‌ها منتقل كنيم.

مديركل انتشارات و اطلاع‌رساني بنياد شهيد افزود: در صورت تامين اعتبار، تدوين كتاب‌هاي كودكانه با موضوع دفاع‌مقدس را افزايش خواهيم داد و در مرحله بعد به نگارش و حمايت از آثار ويژه گروه سني نوجوانان خواهيم پرداخت.

فقيه از استقبال مخاطبان بيست‌وچهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از مجموعه داستان طنز "تركش‌هاي ولگرد" نوشته داوود اميريان، ياد كرد و گفت: نشر شاهد در گروه مجلات و كتاب‌هاي خود از نگاه طنز در آثار استقبال می‌کند. اين نگاه، به تازگي وارد آثار شده ‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط