جمعه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۶
نگاه معناگرا به جنگ در اثر جديد "محمودزاده"

رمان "اشك‌هاي سورن" اثر جديد"نصرت‌الله محمودزاده " است كه با نگاهي معناگرا به وقايع جنگ، از زندگي نوجواني كه به دنبال جسد مفقود شده پدرش به جبهه‌هاي جنگ مي‌رود حكايت مي‌كند. اين اثر تا اواسط فصل بهار توسط انتشارات قدياني منتشر مي‌شود.

نصرت‌الله محمود‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: رمان "اشك‌هاي سورن" به رابطه"پدر و فرزند" و "فرزند و مادر" در سختي‌هاي جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اشاره دارد و به دنبال نشان دادن زاويه‌اي جديد در شناساندن این رویداد به جامعه مخاطب است.

محمودزاده ادامه داد: داستان كتاب به حوادث مهيج جنگ نپرداخته و انگيزه‌هاي دروني تكان دهنده‌ رزمندگان را از نگاهي جديد به مخاطب ارايه مي‌دهد. 

وی گفت: موضوع داستان "اشك‌هاي سورن" تك بعدي نيست كه تنها به ويژگي‌ها و توانمندي‌هاي رزمندگاني كه هشت سال به جنگ با دشمن بعثي پرداختند،‌ بپردازد. بلكه آن ها در اين داستان به عنوان افرادي معرفي مي‌شوند كه در وضعیت جنگ، ارزش‌‌هاي انساني را درك کردند و متحول شدند و حوادثي ماندگار ساختند.

محمودزاده درباره جامعه مخاطب اين اثر تصریح کرد: در ابتدا قصد نگارش اين كتاب براي گروه سني نوجوان را داشتم. اما به دليل محوريت معناگراي آن انتقال پيام‌ها سخت مي‌شد. به همين دليل آن را براي گروه بزرگسال به نگارش درآوردم. 

وی در ادامه با اشاره به كليتي از داستان گفت: "اشك‌هاي سورن" روايت زندگي نوجواني است كه بعد از مفقود شدن پدرش در جنگ، بر اثر بي‌تابي مادر به جست و جوي جسد پدر به جبهه مي‌رود و در پي حوادث داستان با وقايع جالبي روبه رو مي‌شود و به سوال‌هاي بسياري كه امروز ممكن است براي هر جواني پيش آيد پاسخ مي‌دهد.
 
مولف اثر خاطر نشان كرد: اين داستان تنها به روايت زندگي يعقوب، شخصيت نخست داستان نمي‌پردازد و از حوادث جنگ نیز سخن مي‌گويد.
 
كتاب "اشك‌هاي سورن" اثر نصرت الله محمودزاده در 120 صفحه تا اواسط فصل بهار از سوي انتشارات قدياني منتشر و روانه بازار نشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط