شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
تسلیت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در پی درگذشت هایده معیری

هایده معیری، پژوهشگر باستان‌شناسی و تاریخ و فرهنگ ایران و عضو هیئت علمی بازنشسته پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی 21 دی‌ماه درگذشت. کتاب‌های «فرهنگ توصیفی باستان‌شناسی»، «مغان در ایران باستان»، «باختر به روایت تاریخ» شماری از کتاب‌های تألیفی این پژوهشگر باستان‌شناسی و تاریخ ایران بود

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، هایده معیری، پژوهشگر باستان‌شناسی و تاریخ و فرهنگ ایران و عضو هیئت علمی بازنشسته پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی 21 دی‌ماه درگذشت.


کتاب‌های «فرهنگ توصیفی باستان‌شناسی»، «مغان در ایران باستان»، «باختر به روایت تاریخ» شماری از کتاب‌های تألیفی این پژوهشگر باستان‌شناسی و تاریخ ایران بود. همچنین او کتاب «درآمدی کوتاه بر باستان‌شناسی» نوشته گردون چایلد را ترجمه کرده بود. ضمن این‌که کتاب «تا به خورشید پرواز برم» یادنامه حمید محامدی به کوشش کتایون مزداپور و هایده معیری منتشر شده بود. 


پژوهشکده تاریخ ایران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی پیام تسلیتی در پی درگذشت این باستان‌شناس، مترجم و پژوهشگر منتشر کرد.

هو الباقی

با نهایت تأسف و تأثر فقدان پژوهشگر گران‌قدر و فرهیخته شادروان بانو هایده معیری (عضو هیأت علمی بازنشسته پژوهشگاه) را به اطلاع اهالی علم، فرهنگ و پژوهش می‌رساند. شادروان هایده معیری از  پژوهشگران برجسته حوزه علوم انسانی به‌ویژه تاریخ ایران، پیش از اسلام و باستان‌شناسی ایران باستان بودند که کتب و مقالات باارزش باقی مانده از ایشان رهنمون و کلید بازشناسی تاریخ و فرهنگ غنی ایران‌زمین به‌ویژه ایران باستان است. فقدان این پژوهشگر ایران‌زمین را به استادان جامعه علوم انسانی، دانشجویان و دوستداران تاریخ و فرهنگ ایران‌زمین و خانواده محترم معیری و خانواده بزرگ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و تمام ایران‌شناسان و ایران‌دوستان تسلیت عرض می‌شود.
روحشان شاد و یاد و آثارشان جاودان و ماندگار باد
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها