دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
«آوای موج‌ها» در کتاب‌فروشی‌ها/ پنج اقتباس سینمایی از عاشقانه‌ی ژاپنی

کتاب «آوای موج‌ها» نوشته یوکیو می‌شیما و با ترجمه غلامحسین سالمی توسط انتشارات نگاه به بازار کتاب راه یافت. این داستان پنج‌ بار برای ساخت فیلم اقتباس شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ کتاب «آوای موج‌ها» نوشته یوکیو می‌شیما و با ترجمه غلامحسین سالمی از سوی انتشارات نگاه منتشر شد. این رمان -که پنج‌ بار برای فیلم اقتباس شده است- روایتی از زندگی قهرمان داستان به نام شینجی با عاشقانه او به نام هاتسو را به تصویر می‌کشد.

شینجی کوبو با مادرش؛ غواص مروارید و برادر کوچکترش، هیروشی زندگی می‌کند. او و مادرش از خانواده حمایت می‌کنند زیرا پدر شینجی در جنگ جهانی دوم کشته شده است. هاتسو که به عنوان غواص مروارید پرورش یافته و پیشتر به واسطه فرزندخواندگی از جزیره رفته بود، اینک بازمی‌گردد و طی داستانی عاشقانه، با شینجی آشنا می‌شود.
 
در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «داستانی از نخستین عشق دو نوجوان و شهامت. محل رخداد داستان دهکده‌یی ماهیگیری در ژاپن است، جایی که بوی آب شور دریا، رایحه‌ی طناب‌های کنفیِ کشتی‌ها و دود نامرییِ زغال سنگ در فضایش موج می‌زند. به‌زعم فاصله‌ی بسیارِ دنیای پیشرفته‌ی ما از این دهکده، این داستان، داستانی‌ست جهانی که چون افسانه‌ی دافنه و کلوئه، یا آکاستین و نیکولت، امکان دارد در هرجایی رخ دهد. این داستان در ژاپن یکی از بزرگ‌ترین داستان‌های عاشقانه‌ی جهان شناخته می‌شود.
آوای موج‌ها در ژاپن با نام شیوسایی چاپ شده و در سال 1954 جایزه‌ی بزرگ ادبیِ ژاپن به نام شینچوشا را به خود اختصاص داده است.»

یوکیو می‌شیما، نویسنده، شاعر، نمایش‌نامه‌نویس، بازیگر و کارگردان نامدار ژاپنی، متولد 14 ژانویه سال 1925 است. وی که سه بار کاندیدای جایزه نوبل شده بود، در 25 نوامبر سال 1970 به روش هاراکیری -خودکشی به روش سامورایی که با پاره کردن شکم است- به زندگی‌اش پایان داد.

«آوای امواج»، «معبد طلایی»، «چهارگانه دریای حاصلخیزی»(برف بهاری، اسب‌های لگام گسیخته، معبد سپیده‌دم و زوال فرشته) و «آفتاب و فولاد» از مهم‌ترین آثار می‌شیما به شمار می‌آیند.

کتاب «آوای موج‌ها» نوشته یوکیو می‌شیما، در 226 صفحه، به قیمت 65 هزار تومان، در قطع رقعی، با کاغذ بالک و با ترجمه غلامحسین سالمی، از سوی انتشارات نگاه منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها