چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
حوزه فرهنگ به‌ویژه کتاب مظلوم واقع شده است

فرماندار قم، در دیدار با سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با تاکید بر گسترش و اعتلای کتابخانه‌ها، گفت: حوزه فرهنگ به ویژه کتاب مظلوم واقع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، سجاد عمرانی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم در دیدار با مرتضی حیدری، فرماندار شهر قم به‌منظور بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان و نقش کتابخانه‌ها در کاهش بزهکاری‌های اجتماعی، گفت: متاسفانه در یکی از کتابخانه‌ها چندین مورد سرقت گزارش شده که با وجود پیگیری‌های انجام شده، ترتیب اثری داده نشده است.
 
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم، بازسازی و تخصیص بودجه با کتابخانه‌ها را مشروط به حمایت‌های مسئولان ارشد استان دانست و گفت: ایجاد عدالت در مناطق کم‌برخوردار با احداث و راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی میسر خواهد شد.
 
فرماندار قم کتابخانه‌های عمومی کشور را یکی از تاثیرگذارترین دستگاه‌های فرهنگی کشور در وقوع و کاهش جرم دانست و گفت: اگر کتاب و کتابخوانی در کشور نهادینه شود، مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور رفع و امنیت برقرار می‌شود.
 
حیدری با بیان اینکه حوزه فرهنگ به ویژه کتاب مظلوم واقع شده است، اضافه کرد: پیشرفت هر جامعه منوط به گسترش و اعتلای کتابخانه‌ها و ارتقاء و افزایش سطح مطالعه مفید است.
 
این مقام مسئول جذب افراد به کتابخانه را باعث شکل‌گیری تفکر خلاق و اندیشه‌ای درست برشمرد و گفت: این روند منجر به هدایت جامعه بشری و تکامل انسان‌ها می‌شود.
 
وی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی باید به‌صورت بسیج عمومی پیگیری شود و کتابداران و مردم رسالت خود را در این امر مهم انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها