سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
انجمن کتاب دومین پایتخت کتاب ایران برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست راه‌اندازی شد

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور گفت: این اداره با همکاری تشکل‌های مردمی حامی کتاب به مناسبت دهه کرامت، طرح راه‌اندازی انجمن کتاب را اجرا می‌کند؛ در این طرح، جلسات معرفی و نقد کتاب در مراکز خیریه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست برگزار خواهد شد.

عباس کرخی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور با همکاری تشکل‌های مردمی حامی کتاب، در ادامه فعالیت‌ها و برنامه‌های دومین پایتخت کتاب ایران، به تشکیل انجمن کتاب اقدام کرده است. در این راستا، متخصصان کتاب حوزه‌های جامعه‌شناسی و روان‌شناسی با حضور در مراکز خیریه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، جلسات معرفی و نقد و بررسی کتاب برگزار می‌کنند.
 
وی با بیان این‌که اجرای این طرح به مناسبت دهه کرامت است، افزود: نخستین حضور متخصصان در مراکز خیریه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست نیشابور فردا (چهارشنبه 13 مردادماه) برابر با شب ولادت حضرت معصومه (س) خواهد بود. این مهم در نخستین گام در خوابگاه حضرت معصومه (س) محقق می‌شود.
 
دبير شورای فرهنگ عمومی شهرستان نيشابور همچنین از برپایی نمایشگاه کتاب و مسابقه کتابخوانی در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: این نمایشگاه به کوشش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور و هیأت‌های مذهبی این استان در بقعه امامزاده محمد محروق با رویکرد کتاب‌های عمومی و محلی برگزار می‌شود. علاوه بر آن، در این نمایشگاه کتاب‌های مرتبط با حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) عرضه خواهد شد.
 
کرخی درباره اجرای مسابقه کتابخوانی نیز اظهار کرد: این برنامه به همت اداره‌کل کتابخانه‌های شهرستان نیشابور و به‌صورت اینترنتی برگزار می‌شود. کتاب «رضوی؛ زندگینامه امام رضا (ع)» منبع مطالعه شرکت‌کنندگان این مسابقه است که در نهایت به برگزیدگان آن در دهه کرامت جوایزی اهدا خواهد شد.
 
سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور همچنین درباره توزیع کتاب با محوریت زندگینامه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در 14 هیأت به نام‌های 14 معصوم (ع) افزود: این برنامه نیز به مناسبت دهه کرامت از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اجرا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها