دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
«جای امروز اسطوره» در راه انتشار/«اسب‌های سفید» و «ستون‌های جامعه» تجدید چاپ شدند

«جای امروز اسطوره» تازه‌ترین کتاب پژوهشی طلایه رویایی است که از سوی انتشارات دانشگاه آزاد منتشر می‌شود. همچنین ترجمه رویایی از نمایشنامه‌های «ستون‌های جامعه» و «اسب‌های سفید» هنریک ایبسن نیز به تازگی تجدید چاپ شده‌اند.

طلایه رویایی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: هم‌اکنون مشغول کارهای نهایی جدیدترین کتاب پژوهشی‌ام با عنوان «جای امروز اسطوره» هستم. این کتاب از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی افزود: از دل این کتاب مقاله‌ای با عنوان «زایش اسطوره از بطن ادبیات مدرن» نیز درآمد که چندی پیش در فصلنامه علمی و پژوهشی «پژوهش ادبیات معاصر جهان» دانشگاه تهران منتشر شد.

رویایی همچنین به تجدید انتشار برخی از ترجمه‌های خود نیز اشاره کرد: به تازگی نیز چاپ چهارم ترجمه من از نمایشنامه «روسمرسهولم» یا «اسب‌های سفید» شاهکار جاویدان هنریک ایبسن، نمایشنامه‌نویس مشهور نروژی از سوی نشر قطره منتشر شده است. همچنین نشر قطره دومین چاپ ترجمه من از نمایشنامه «ستون‌های جامعه» ایبسن نیز در ابتدای امسال (1394) روانه کتابفروشی‌ها کرده بود.

این مترجم و محقق اضافه کرد: «شهود در مشرق هنر» نیز دیگر کتاب پژوهشی من است که قرار بود سال گذشته (1393) از سوی انتشارات پژوهشگاه میراث فرهنگی منتشر شود، اما هنوز این اتفاق رخ نداده است. من در این کتاب به بررسی مفهوم شهود در زبان عرفان شرقی و بازتاب آن در هنر سرزمین‌های شرق، با تکیه بر عرفان ایرانی و اسلامی به ویژه ابن‌عربی و عزیزالدین نسفی، پرداخته‌ام. بخش‌هایی از این کتاب نیز درباره «هایکو» است.

درباره طلایه رویایی
طلایه رویایی دارای مدرک دکترای پژوهش هنر از دانشگاه تهران است و هم‌اکنون در پژوهشگاه میراث فرهنگی به فعالیت‌های پژوهشی اشتغال دارد.

از میان کتاب‌های منتشر شده طلایه رویایی می‌توان به ترجمه‌ نمایشنامه‌های «روسمرسهلم» و «ستون‌های جامعه» هر دو اثر هنریک ایبسن و کتاب تالیفی «حرکت تئاتر به سمت شعر» اشاره کرد.
کتاب «حرکت تئاتر به سمت شعر‌» رویایی در ششمین جایزه پروین اعتصامی که در خرداد گذشته (1394) برگزار شد، عنوان اثر برگزیده را به خود اختصاص داد. این کتاب در زمستان 1391، از سوی نشر قطره منتشر شد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره «حرکت تئاتر به سمت شعر» به نشانی زیر مراجعه کنید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها