چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
کارگاه آموزشی شابک در نمایشگاه استانی کتاب قزوین برگزار می‌شود

مؤسسه خانه کتاب در دهمین نمایشگاه استانی کتاب قزوین غرفه‌ای را به خود اختصاص داده است؛ این مؤسسه جمعه (8 اسفندماه) در بخش فعالیت‌های جنبی نمایشگاه، کارگاه آموزشی شابک برگزار خواهد کرد.

حسن هوشمند، مسئول غرفه خانه کتاب در دهمین نمایشگاه استانی کتاب قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: مؤسسه خانه کتاب در این نمایشگاه، به عرضه کتاب‌های خود در حوزه‌های پژوهشی، اسناد، نقد، فصلنامه‌ها و کتابشناسی‌های ماه پرداخته است.

وی ادامه داد: این مؤسسه همچنین در نمایشگاه استانی کتاب قزوین به معرفی خدمات خود به اهالی قلم و نشر و همچنین ثبت‌نام و صدور کارت اهل قلم می‌پردازد.
 
هوشمند از مکان استقرار غرفه خانه کتاب در این نمایشگاه اظهار رضایتمندی کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون استقبال از محصولات خانه کتاب چشمگیر بوده است و از میان آثار عرضه شده در این غرفه، ابتدا کتاب‌های پژوهشی و سپس کتاب‌های نقد با اقبال عمومی مواجه شده‌اند.
 
روح‌الله سلطانی، مدیر بخش شابک و شابم مؤسسه خانه کتاب همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی شابک در این نمایشگاه خبر داد و گفت: این کارگاه با هدف آموزش مسائل مربوط به شابک به ناشران، ناشران ـ مؤلفان، کارشناسان اداری ارشاد استان و کتابداران استان جمعه (8 اسفندماه) در بخش جنبی نمایشگاه برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان این‌که این کارگاه با هدف معرفی وظایف و خدمات سازمان جهانی شابک و خدمات مؤسسه شابک ایران برپا خواهد شد، گفت: در این کارگاه مسائلی مانند آیین‌نامه مربوط به شابک، شیوه‌های درج شابک بر کتاب، شیوه‌های دریافت شابک برای کتاب‌های دوره‌ای، معرفی سایت شابک (www.isbn.i) و شیوه عضویت در این سایت، چگونگی استفاده از امکانات عمومی سایت، معرفی چندین نرم‌افزار موجود در این سایت مانند نرم‌افزارهای تولید بارکد و تبدیل شابک 0 رقمی به 13 رقم مطرح  و در نهایت، به پرسش‌های حضار پاسخ داده می‌شود.
 
مدیر بخش شابک و شابم مؤسسه خانه کتاب افزود: کارگاه آموزشی شابک از ساعت 18 و 30 دقیقه تا 20 در بخش جنبی دوازدهمین نمایشگاه استانی کتاب قزوین برگزار می‌شود.
 
دهمین نمایشگاه استانی کتاب قزوین با همت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چهارم تا دهم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برپا خواهد بود. این نمایشگاه در دو بازه زمانی 9 تا 12 و 16 تا 21 میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها