شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
فهرست نامزدهای جایزه اسپن وردز اعلام شد/ برنده جایزه همینگوی در میان فینالیست‌ها

نامزدهای نهایی جایزه ادبی اسپن وردز 2023 اعلام شد. اسکار هوکیه، برنده جایزه همینگوی از جمله نویسندگان این فهرست است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از کرکاس ریویوز، انجی کروز برای رمان «چگونه در یک لیوان آب غرق نشویم» به فهرست نهایی راه یافته است. این داستان درباره زنی دومینیکن در نیویورک است که بدهی بزرگی دارد و در جست‎وجوی کار است.

اسکار هوکیه برای نخستین رمانش، «دعوت به رقص پتو» که داستانی درباره مردی آمریکایی-مکزیکی است که تلاش می‌کند جایگاه خود را در جهان پیدا کند، به عنوان یکی دیگر از نامزدهای نهایی انتخاب شده است. این رمان، برنده جایزه قلم همینگوی 2023 شده و جزو نامزدهای جایزه کتاب لس‌آنجلس تایمز است.

همچنین سارا کامنتام ماتیوس برای «همه این‌ها می‌توانست متفاوت باشد» در فهرست نهایی حضور دارد. این کتاب داستان یک مهاجر جوان از هند را روایت می‌کند که در میلواکی زندگی می‌کند. این رمان، پیش‌تر نامزد نهایی جایزه ملی کتاب شده بود.

دو مجموعه داستان نیز به فهرست نهایی راه یافتند: «عواقب» اثر مانوئل مونوز که بر مهاجران مکزیکی و آمریکایی‌های مکزیکی ساکن کالیفرنیا متمرکز است و «تسخیر حاجی هوتک و داستان های دیگر» اثر جمیل جان کوچای که درباره افغان‌های مقیم افغانستان و آمریکاست. این کتاب، نامزد جایزه ملی کتاب هم شده بود.  

برنده امسال، نوزدهم آوریل در کتابخانه مورگان نیویورک معرفی شده و جایزه 35 هزار دلاری خود را دریافت خواهد کرد. محسن حمید برای «خروجی غربی»، لوئیز اردریچ برای «نگهبان شب» و داونی والتون برای «تمدید آخر اپال و نیو» ز برندگان دوره‌های گذشته این جایزه‌اند.

جایزه ادبی اسپن وردز در سال 2018 راه اندازی شد و هر سال به یک اثر داستانی تاثیرگذار که به روشنگری درباره یک موضوع مهم روز می‌پردازد و تاثیر ادبیات بر اندیشه و فرهنگ را نشان می‌دهد، تعلق می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها