یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
اهدای کتاب به کودکان مهاجر افغان توسط کتابفروشی آنلاین انگلیسی

کتابفروشی آنلاین بوکس‌تودور انگلیس اعلام کرده است که بیش از هزار کتاب رایگان در اختیار کودکان مهاجر افغانستانی به این کشور گذاشته است .

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ایبنا به نقل از بوکسلر، کتابفروشی آنلاین بوکس‌تودور انگلیس اعلام کرده است که بیش از هزار کتاب رایگان در اختیار کودکان مهاجر افغانستانی به این کشور گذاشته است که بیشتر آنها از طریق منابع خیریه تامین شده است. سایت کتابفروشی بوکس یکی از مراجع کتابفروشی موفق در بریتانیاست که اولین بار در سال 2004 با هدف تامین کتاب‌های کودکان در فضای مجازی تاسیس شد.
 
در یک ماه گذشته بسیاری از خانواده‌های افغانی بعد از روی کار آمدن گروه طالبان در افغانستان به کشور بریتانیا مهاجرت کردند. مسئولان کتابفروشی مذکور اعلام کردند که این کتاب‌ها در همکاری با سازمان‌های خیریه و افراد حقیقی برای کودکان افغان تهیه شده است.
 
به گفته مسئولان این فروشگاه آنلاین کتاب‌های کودک بیشتر این کتاب‌های اهدایی از میان کتاب‌های آموزشی مدارس ابتدایی انتخاب شده است و علاوه بر کتاب‌های درسی سعی شده کتاب‌هایی داستانی برای سنین بین 5 تا 9 سال انتخاب شود. هر کودک این خانواده‌های افغان که به تازگی به شهر لستر رسیده‌اند، یک بسته کتاب 10تایی دریافت کردند.
 
«عبدل طاها» موسس و صاحب کتابفروشی آنلاینِ بوکس گفته است که هرچند این خانواده‌ها وضعیت مطلوبی از نظر معیشتی و حمایتی ندارند ولی ما می‌خواستیم حداقل از نظر داشتن کتاب در ایام کریسمس تامین باشند. وی گفت:  سایت فروشگاهی ما در تلاش است کتاب‌های مناسبی برای کودکان فراهم کند و نمی‌توانستیم نسبت به کودکان مهاجر بی‌تفاوت باشیم.
 
چند ماه پیش، این کتابفروشی آنلاین انگلیسی هزار کتاب کودک نیز به کتابفروشی «سمیر منصور» در شهر غزه کمک کرده بود. کتابفروشی «سمیر منصور» در بمباران هوایی جنگنده‌های صهیونیستی تخریب شده بود.  
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها