چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
برگزاری کارگاه نویسندگی خلاق در زنجان

زنجان- معاون کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از برگزاری کارگاه نویسندگی خلاق در زنجان خبر داد و گفت: این کارگاه از هفته جاری آغاز شده است.

حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در دوره نویسندگی خلاق، تلفیقی از مهارت‌های تفکر خلاق، روش‌های انگیزشی و عناصر داستان آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ملموس کردن اندیشه‌های خلاق، نقشه‌های ذهنی، قدرت نوشتن ذهنیات از جمله موضوعات مورد تأکید در این کارگاه است، افزود: شکل دادن عادت نوشتن، انگیزش با استفاده از قدرت دوستان و رابطه‌ها، پیدا کردن ایده اولیه، خلق شخصیت داستانی، پیرنگ یا پلات، روایت و زاویه دید، و زبان داستان نیز مباحثی است که در این کارگاه‌ها آموزش داده می‌شود.

رحمانی‌زاده با بیان اینکه این کارگاه آموزشی با همکاری حوزه هنری و همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود، گفت: این کارگاه‌ به میزبانی کتابخانه امام حسین (ع) و با تدریس حدیث محمدی به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری مستمر این کارگاه‌ها برای استفاده علاقه‌مندان افزود: کارگاه‌های داستان‌نویسی می‌توانند روند رشد کسی را که استعداد نویسندگی را دارد سهل و سریع کنند.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان همچنین از برگزاری کارگاه طراحی و دوخت چادر مدل‌دار خبر داد و گفت: این کارگاه با هدف توسعه کسب و کارهای خانگی در کتابخانه عمومی شهرستان ابهر برگزار شد.

وی افزود:  کارگاه یک روزه «طراحی و دوخت چادر مدل‌دار» با هدف گسترش ارائه خدمات به اقشار مردم، اشتغالزایی بانوان و حمایت از کسب و کارهای خانگی در کتابخانه‌ عمومی وحدت برگزار شد.

رحمانی‌زاده افزود: کتابخانه‌ها با شناسایی نیازمندی‌ها در زمینه کسب و کارهای محلی و توانایی‌های جامعه خدمت‌‌گیر و شناسايی سازمان‌های حامی و مرتبط با توسعه كسب و كار، سرمایه‌‌گذاران جویای نیروی کار می‌توانند با ارائه خدمات، منابع، فضا، آموزش و... به خلق ایده، ایجاد و راه‌اندازی و پايداري کسب و کار و در نتیجه توسعه جامعه کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها فراتر از ثبت صرف کتاب باید به عنوان طراحی کننده خدمت مطرح باشند و به یک پایگاه اجتماعی و عرفی تبدیل شوند، اضافه کرد: موضوع کسب و کار در نهاد کتابخانه‌ها نیازمند تبیین علمی و اجرایی است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها