دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
هدف از «نمایشگاه دوست‌داشتنی من» برگزاری مطلوب‌تر بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است

مدیر آزمایشگاه کتاب، درباره اهداف برگزاری «نمایشگاه دوست‌داشتنی من» گفت: هدف از رویداد «نمایشگاه دوست‌داشتنی من» دریافت ایده برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه کتاب از مردم است.

سیاوش صلواتیان، مدیر آزمایشگاه کتاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره فراخوان رویداد ایده‌پردازی جمعی «نمایشگاه دوست‌داشتنی من» گفت: فراخوان این رویداد از ابتدای نمایشگاه کتاب تهران آغاز شده و تا 15 خرداد ادامه دارد؛ هدف از این رویداد، دریافت ایده برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه کتاب از مردمی است که صاحب اصلی نمایشگاه کتاب هستند.

وی افزود: متقاضیان شرکت در این رویداد می‌توانند ایده‌های خود را از سایت «آزمایشگاه کتاب» که مرکز تهیه و توسعه کتاب است، ارسال کنند. تا امروز مشارکت خوبی از سوی مردم را شاهد بودیم و بیش از 100 نفر ایده‌های خود را ثبت کرده‌اند.

صلواتیان ادامه داد: جایزه خوبی برای این مسابقه در نظر گرفته شده و این مسابقه‌ مبتنی بر ایده‌های دریافتی برگزار خواهد شد. امیدواریم این مشارکت بیشتر شود و از مردم درخواست می‌کنیم ایده‌های خود را برای جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های دیگر  «آزمایشگاه کتاب» گفت: «آزمایشگاه کتاب» در کنار این رویداد، میزهای مشاوره کلینیک نشر دارد؛ ناشرانی که در نمایشگاه حضور دارند می‌توانند، رایگان از مشاوره‌های حوزه بازاریابی، تبلیغات، اطلاع‌رسانی و روابط عمومی برای بالاتر بردن فروش خود استفاده کنند. ناشران برای دریافت این خدمات می‌توانند به سایت آزمایشگاه کتاب مراجعه کنند.

استاد دانشگاه صدا و سیما ادامه داد: در بخش کلینیک نشر نیز استقبال خوبی از طرف ناشران شهرستان و ناشران کوچک‌تر انجام شده است؛ تاکنون بیش از 50 ناشر درخواست مشاوره داده‌اند که همزمان با ایام برگزاری نمایشگاه کتاب، مشاوره‌ها با اعضای هیات علمی دانشگاه و متخصصان این دوره آغاز می‌شود. مردم و ناشران می‌توانند برای ساخت نمایشگاهی مطلوب‌تر در آینده با ما همراه باشند. امیدواریم شاهد ارتقای این نمایشگاه در سال‌های آینده باشیم.

صلواتیان درباره تاثیر برگزاری رویدادی مانند نمایشگاه کتاب بر کتابخوانی گفت: نمایشگاه کتاب تنها یک نمایشگاه نیست، بلکه یک فروشگاه است که کارکردهای دیگر هم دارد. شاید مهم‌ترین کارکردی که نمایشگاه دارد این است که بزرگ‌ترین رسانه کشور است؛ رسانه‌ای که سالی یک بار به مدت 10 روز خون جدیدی در رگ‌های زیست بوم نشر کشور جاری می‌کند.

استاد دانشگاه صدا و سیما افزود: نمایشگاه کتاب به عنوان رسانه ظرفیت بالایی دارد که به کتاب در افکار عمومی ضریب بدهد و آن را بالاتر آورد. همان‌طور که شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد در نمایشگاه، حجم بالایی برای خرید کتاب هزینه می‌شود و این نشانه بالا رفتن اولویت کتاب در افکار عمومی است.

مدیر «آزمایشگاه کتاب» با بیان اینکه نمایشگاه می‌تواند به بالا رفتن آمار کتابخوانی در کشور کمک کند، عنوان کرد: می‌توانیم در نمایشگاه کتاب، فعالیت‌های جانبی غیر از فروش کتاب از جمله برگزاری نشست‌های مختلف و استفاده از فناوری‌های جدید برای نزدیک‌تر کردن افراد به کتاب، توسعه دهیم. نمایشگاه کتاب می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات مختلفی در دل برگزاری آن باشد. برای توسعه کتابخوانی به وسیله نمایشگاه باید نمایشگاه را رسانه و زمینه‌ای برای ترویج ببینیم و نه تنها محلی برای فروش کتاب.

به گزارش ایبنا؛ غرفه «آزمایشگاه کتاب» در طبقه اول شبستان و در سالن فرهنگی، غرفه شماره 4 واقع شده است، همچنین متقاضیان می‌توانند به نشانی اینترنتی آزمایشگاه کتاب  book-lab.ketab.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها