سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
امحا ۴۰۰ هزار جلد کتاب کپی بعد از 4 سال

وکیل اتحادیه صنف ناشران و کتابفروشان تهران از امحا ۴۰۰ هزار جلد کتاب کپی که سال‌های 1396 و 97 کشف شده بود، با حکم قضایی خبر داد.

امیرحسین فواکه، وکیل اتحادیه صنف ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از امحای بالغ بر ۴۰۰ هزار جلد کتاب کپی که ناقض حقوق مالکیت مادی و معنوی مولفین و ناشرین بوده است، خبر داد.

وی ادامه داد: کتاب‌های امحا شده به‌‌دنبال شکایت تعدادی از ناشران در سال‌های ۹۶ و ۹۷ در عملیاتِ کشف و ضبط  ازسوی ضابطین قوه قضائیه از انبارهای متعلق به مجرمین پرونده شناسایی شده بود.

فواکه افزود: این کتاب‌ها از سال 97 تاکنون در یک سوله‌ نگهداری می‌شد و با دستور مرجع قضایی برای اجرای حکم، اواخر هفته گذشته با حضور نماینده دادستان به نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای امحا تحویل داده شد که برای تبدیل به خمیر کاغذ به کارخانه منتقل شد.

فواکه با اشاره به آمار کتاب‌های خمیر‌شده گفت: نیروی انتظامی و ضابطین قضایی در پایتخت، بالغ بر 400 هزار جلد کتاب که زیرزمینی و خارج از چرخه اصلی نشر، کپی شده بود‌، کشف کرده بودند. این اقدام که با عنوان قاچاق کتاب از آن نیز یاد می‌شود؛ در سال‌های اخیر علاوه‌بر اینکه به صنعت نشر  آسیب‌های جبران‌ناپذیر وارده کرده، پرونده‌های متعددی نیز در این زمینه تشکیل شده است. برخی از پرونده‌ها به سرانجام رسیده و متهمان به محکومیت‌های قانونی ازجمله حبس محکوم شده‌اند و برخی از پرونده‌ها همچنان در جریان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها