چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
اختتامیه جشنواره ملی پژوهش و فناوری كتابخانه ملی 12 دی‌ماه برگزار می‌شود

فاطمه صدر درباره برگزاری جشنواره پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره ملی پژوهش و فناوری کتابخانه ملی امسال 12 دی‌ماه در سالن اهل قلم سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

فاطمه صدر، معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری كتابخانه ملی ایران گفت: در این دوره از جشنواره پژوهش و فناوری کتابخانه ملی ایران که فراخوان آن مهرماه ارائه شد، 97 اثر در قالب کتاب، طرح پژوهشی، پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد و رساله دکتری از پژوهشگران در محورهای ذکر شده در جشنواره، دریافت‌ کردیم.

وی درباره داوری آثار این دوره از جشنواره عنوان کرد:  آثار ارسالی به این دوره از جشنواره ملی پژوهش و فناوری کتابخانه ملی برای داوری به 49 عضو هیات علمی درون سازمانی و 89 عضو هیات علمی برون سازمانی ارائه شده است. نتایج داوری سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری کتابخانه ملی تا پایان همین هفته گردآوری می‌شود و 12 دی‌ماه این جشنواره با معرفی نفرات برگزیده براساس کاربرگ‌های موجود؛ به کار خود پایان خواهد داد.
 
وی افزود: اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری کتابخانه ملی امسال 12 دی‌ماه در سالن اهل قلم سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.
 
معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درباره کمیته‌ و برنامه‌های علمی این جشنواره نیز اظهار کرد: امسال سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری کتابخانه ملی به‌جز کمیته علمی، سه کارگروه علمی اقماری نیز دارد؛ شامل  کارگروه‌های «انتخاب پژوهشگر برتر از میان اعضای غیرهیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی»، «انتخاب عضو هیات علمی برتر از میان اعضای هیات علمی پژوهشی» و«انتخاب ایده برتر» است.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از قالب‌های جشنواره امسال، انتخاب ایده برتر است، گفت: انتخاب ایده برتر که ظرفیت تولید فناورانه و مبتنی بر نوآوری و ارزش اجتماعی را دارد؛ به‌عنوان یک ویژگی در آثار ارسالی به کمیته انتخاب ایده برتر ارسال می‌شود.
 
صدر افزود: این جشنواره امسال در حوزه انتخاب ایده برتر 9 اثر دریافت کرده است که آثار در کارگروه‌های اقماری علمی، ارزیابی می‌شود و ایده برتر که امتیازات لازم را کسب کند، معرفی خواهد شد؛ همچنین انتخاب برگزیده‌‌‌ها در بخش‌های کتاب، طرح پژوهشی و رساله دکتری نیز جداگانه برای داوران ارسال می‌شود و به امتیازدهی کارگروه اقماری علمی نیاز ندارد.
 
معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اظهار کرد: ششمین جلسه کمیته علمی جشنواره ملی پژوهش و فناوری کتابخانه ملی در هفته جاری برگزار شد تا علاوه‌ بر امتیاز کارگروه‌های علمی اقماری؛ امتیاز اعضای کمیته علمی نیز برای آثار مشخص و نفرات برگزیده معرفی ‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها