دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
تشکیل انجمن صنفی آرزوی دیرینه ناشران استان آذربایجان‌غربی بود

رضا تقی‌زاده ابهری با اشاره به تشکیل انجمن صنفی ناشران استان گفت: تشکیل انجمن صنفی آرزوی دیرینه ناشران استان بوده و هم‌اندیشی و هم‌نشینی همه ناشران استان کنار هم از اهداف اصلی این انجمن است.

رضا تقی‌زاده ابهری، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی ناشران استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: تشکیل انجمن صنفی، آرزوی دیرینه ناشران استان آذربایجان‌غربی بود. هم‌اندیشی و هم‌نشینی همه ناشران استان کنارهم از اهداف اصلی این انجمن است.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی ناشران استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این انجمن زمینه‌ساز همکاری بیشتر بین ناشران می‌شود، گفت: مراحل ثبت‌نام این انجمن از 27 اردیبهشت سال‌جاری آغاز شده و به‌طور رسمی به‌مناسبت سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران کار رسمی خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه هر دو سال یک‌بار انتخابات هیئت مدیره این انجمن برگزار خواهد شد، گفت: هیئت‌مدیره این انجمن از 5 عضو اصلی و 2 عضو علی‌البدل تشکیل شده که از این تعداد 3 نفر هیئت‌مدیره، یک نفر به‌عنوان بازرس اصلی، یک نفر به‌عنوان بازرس علی‌البدل، یک نفر به‌عنوان دبیر این انجمن و یک نفر هم به‌عنوان هیئت رئیسه علی‌البدل تشکیل شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی ناشران استان آذربایجان‌غربی افزود: با توجه به اینکه این انجمن متعلق به همه ناشران سطح استان است؛ در این هیئت مدیره سعی کردیم  از ناشران شهرستان‌های مهاباد و شاهین‌دژ نیز استفاده کنیم.

وی کمبود مراکز عرضه کتاب، برون‌سپاری چاپ، دخالت برخی ارگان‌های غیرمرتبط در حوزه کتاب و کمبود برنامه‌های رونمایی و نقد را ازجمله مشکلات ناشران استان عنوان کرد.

تقی‌زاده بیان کرد: افتتاح بازارچه یا نمایشگاه دائمی کتاب از دیگر برنامه‌های این انجمن است و امیدواریم بتوانیم در حوزه نشر استان قدم‌های مثبتی برداریم.
 
به گزارش ایبنا؛ رضا تقی‌زاده، مدیر انتشارات در نالار ارومیه، هشت عنوان کتاب چاپ شده دارد و شاعری توانمند با تخلص «اوزان» است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها