یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
کلنگ ساخت 4 کتابخانه به زمین زده می‌شود/افزوده شدن 566 متر مربع به کتابخانه‌‌های روستایی

همزمان باسی‌اُمین دوره هفته کتاب در مجموع پنج کتابخانه روستایی، سه کتابخانه شهری، هشت کتابخانه شهری جدید، یک پیشخان مطالعه، چهار کلنگ‌زنی، هشت بازگشایی و چهار جابه‌جایی کتابخانه‌ای انجام خواهد شد.

اصغر گودرزی، مدیرکل امور کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره افتتاح کتابخانه‌های عمومی همزمان با هفته کتاب اظهار کرد: به‌مناسبت با سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در مجموع در چهار استان، پنج کتابخانه روستایی، در دو استان، سه کتابخانه سیار، در 6‌ استان، هشت کتابخانه شهری، در یک استان یک پیشخان مطالعه، در 6‌ استان هشت کتابخانه بازگشایی خواهد شد؛ علاوه‌براین در سه استان، چهار کتابخانه جابه‌جایی مکانی و در سه استان دیگر، طرح ساخت چهار کتابخانه با برگزاری آیین کلنگ‌زنی آغاز می‌شود. 
 
وی افزود: در مجموع با افتتاح، بازگشایی و جابه‌جایی مکانی کتابخانه‌های جدید، در مجموع 566 متر به زیربنای کتابخانه‌های روستایی، سه‌هزار و 323 متر به زیربنای کتابخانه‌های شهری، 40 متر مربع به فضای پیشخان‌های مطالعه، پنج هزار و 255 متر مربع به  فضای کتابخانة‌های بازگشایی شده  و هزار و 230 متر مربع زیر بنا به مجموع کتابخانه‌های جابه جا شده و هزار و 370 متر مربع به مجموع فضای کتابخانه‌های کلنگ‌زنی‌ شده افزوده خواهد شد.
 
وی درباره استان‌های مختلفی که این کتابخانه‌ها افتتاح خواهند شد، عنوان کرد: در استان اصفهان دو باب کتابخانه شهری جدید، در استان ایلام یک باب کتابخانه شهری جدید افتتاح و برای احداث یک باب کتابخانه عمومی کلنگ زنی خواهد شد.

گودرزی افزود: در استان چهارمحال و بختیاری یک پیشخان مطالعه و در استان خراسان جنوبی  یک کلنگ‌زنی برای احداث یک کتابخانه خواهیم داشت؛ همچنین یک کتابخانه شهری در استان آذربایجان شرقی  افتتاح و یک باب کتابخانه دیگر نیز در این استان بازگشایی خواهد شد.
 
مدیرکل امور کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان این‌که در استان خراسان رضوی در هفته کتاب، یک کتابخانه روستایی و دو کتابخانه سیار افتتاح می‌شود، گفت: در استان زنجان یک جابه‌جایی مکانی برای یکی از کتابخانه‌ها خواهیم داشت.
 
وی افزود: در استان سیستان و بلوچستان یک کتابخانه شهری و دو بازگشایی، در استان فارس 2کتابخانه روستایی، یک کتابخانه سیار و 2 کتابخانه شهری افتتاح می‌شود. همچنین در استان کرمان یک کتابخانه بازگشایی و در استان گلستان نیز یک کتابخانه روستایی و یک کتابخانه شهری افتتاح خواهد شد.
 
گودرزی با بیان این‌که در هفته کتاب امسال در استان همدان یک  کتابخانه روستایی افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: در این استان یک کتابخانه جابه جایی مکانی خواهد داشت و دو کتابخانه دیگر نیز بازگشایی خواهند شد. همچنین در استان یزد یک کتابخانه بازگشایی  و دوکتابخانه جابه‌جایی مکانی خواهند داشت.
 
وی درباره افتتاح کتابخانه‌های جدید در استان‌ها اظهار کرد:کتابخانه‌های دالقران و شهید حاج حسین خرازی اصفهان، کتابخانه سردار حاج قاسم سلیمانی در ایلام، کتابخانه الداراصلان سعادتجو در آذربایجان شرقی تبریز، کتابخانه‌های سیار پیک دانایی 11 در طرقبه و سیار پیک دانایی هشت در مشهد و کتابخانه مرحوم کردیانی در استان خراسان رضوی افتتاح خواهند شد.
 
گودرزی افزود: کتابخانه ایرج افشار سیستانی در زابل، کتابخانه‌های مظفری کوار، بالده، سیار داراب و سیار شیراز و کتابخانه فاز دو عظیمی در فارس، کتابخانه  محمدولی کمینه و قره قاشلی در استان گلستان و کتابخانه توچغاز در همدان 17 کتابخانه جدیدی است که همزمان با هفته کتاب افتتاح خواهند شد. 

وی افزود: کتابخانه‌های شهید فهمیده در مرند آذربایجان شرقی، کتابخانه استاد کامبوزیا و بهمن 22 در سیستان و بلوچستان، شاه نعمت‌الله ولی در کرمان، شهدای گمنام در هرمزگان، فجر صالح اباد و  شهید مدنی در همدان، شهدای شاهدیه در یزد بازگشایی می‌شوند؛ علاوه‌براین  کتابخانه‌های امام حسین‌(ع) زنجان، بینش همدان، پرفسور سمعیی چاهک استان یزد و منظران مهدی‌(عج) این استان نیز جابه‌جایی مکانی خواهند داشت و کتابخانه‌های صالح‌آباد ایلام، بافت فرسوده بشرویه، خراسان جنوبی و  کتابخانه‌های آوه و امام علی‌(ع) استان مرکزی کلنگ‌زنی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها