دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
ناشران با اطمینان بیشتری به دومین نمایشگاه مجازی کتاب آمدند

مدیرعامل انتشارات مدرسه معتقد است؛ ناشران امسال با اطمینان بیشتری به دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و در این زمینه آمارها نشان می‌دهد که ناشران امسال فروش نسبتا خوبی داشتند.

حمیدرضا شاه‌آبادی، مدیرعامل انتشارات مدرسه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه مواجهه من با نمایشگاه مجازی کتاب به عنوان یک خریدار خوب بوده است، گفت: من با حضور در سامانه این نمایشگاه خیلی خوب و راحت به کتاب‌های مورد نیازم دسترسی پیدا کردم و خوشبختانه مشکلی وجود نداشت.
 
وی با بیان اینکه ناشران و علاقه‌مندان کتاب به نمایشگاه مجازی در نخستین تجربه با تردید نگاه می‌کردند، ادامه داد: این تردید به مرور برطرف شد و نتایج روند برگزاری نمایشگاه در روزهای پایانی سال گذشته مشخص کرد که نمایشگاه مجازی می‌تواند برای اهالی نشر موثر باشد.
 
شاه‌آبادی با بیان اینکه ناشران امسال با اطمینان بیشتری به فضای نمایشگاه مجازی کتاب آمدند، توضیح داد: در این زمینه آمارها نشان می‌دهد که ناشران امسال فروش نسبتا خوبی داشتند و  موقعیت خوبی نیز برای آن‌ها بوده است.
 
وی تاکید کرد: نمایشگاه مجازی کتاب امکان خوبی برای کسانی است که ممکن است به هر دلیلی به کتابفروشی‌های بزرگ یا نمایشگاه حضوری کتاب دسترسی نداشته باشند و با توجه به شرایط کرونایی موقعیت خوبی فراهم شده است تا مخاطبان به کتاب‌های مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنند.
 
شاه‌آبادی در ادامه به لزوم حضور صنعت نشر در فضای مجازی و استفاده از این فضا نیز گفت: کرونا بر اساس یک اجبار به ما یاد داد که خیلی از نیازهای خودمان را در فضای مجازی دنبال کنیم، در این زمینه ناشران و مردم نیز از رویدادهایی چون نمایشگاه مجازی کتاب برای توسعه فعالیت‌های خود در حوزه کتاب بهره بردند که باید آن را به فال نیک گرفت.
 
وی در پایان نیز عنوان کرد: امیدوارم برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌گیرد همزمان به تقویت شبکه مویرگی توزیع کتاب و کتابفروشی‌های محلات نیز توجه شود، به اعتقاد من این مساله خیلی مهم است، زیرا کتابفروشی‌های محلی در شهرهای مختلف محدود هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها