سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
13 هزار و 200 نفر از اعضای هیات علمی سهمیه بن دریافت کردند/ تلاش برای تسویه با ناشران در زمان معین

محمد خلج، معاون اداری مالی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از به پایان رسیدن سقف اعتبار خرید استادان و اعضای هیات علمی در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد و درباره تسویه حساب با ناشران گفت: تلاش می‌کنیم در مهلت تعیین شده تسویه حساب نهایی شود.

محمد خلج، معاون اداری مالی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره میزان مصرف بن ویژه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان کرد: در مجموع بیش از 188 هزار نفر شامل دانشجویان، طلبه و اعضای هیات علمی برای دریافت بن ثبت‌نام کردند و در حال مصرف اعتبار هستند.
 
وی افزود: 13 هزار و 200 نفر از استادان و اعضای هیات علمی سهمیه خود را دریافت کرده‌اند که به‌معنای تکمیل سقف اعتبار این افراد است. سهمیه دانشجویان و طلاب نیز در حال اتمام است و به‌نظر می‌رسد، تا پایان سومین روز نمایشگاه به پایان برسد. دانشجویان و طلاب در مجموع بیش از 173 هزار و 821 یارانه دریافت کرده‌اند.          
 
وی درباره آغاز تسویه حساب با ناشران افزود: براساس آئین‌نامه، بعد از 15 روز که نمایشگاه مجازی کتاب تهران به پایان رسید و براساس گزارش استخراجی از ارسال مرسوله‌‌ها، جریان تسویه حساب با ناشران آغاز می‌شود. امید‌واریم در سه مرحله و حداکثر در چهار مرحله با ناشران تسویه شود. تاکید داریم و تلاش می‌کنیم تا پایان سال تسویه نهایی شود. سال گذشته در پرداخت‌های سوم و چهارم نخستین نمایشگاه مجازی مشکلاتی ایجاد شد اما با توجه به همت قابل توجه شرکت مالی پست در این دوره، تلاش می‌کنیم در مهلت تعیین شده تسویه حساب نهایی شود.
        
خلج درباره اعتبار بن‌ ویژه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: طبق روال سال‌های گذشته  در نمایشگاه فیزیکی و همچنین نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، امسال نیز با تشکیل نشست‌های مختلف در ستاد اجرایی، معاونت امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای مدیران ارشد وزراتخانه با افزایش 40 درصدی یارانه خرید کتاب و هزینه‌های پست کتاب نمایشگاه مجازی نهایی شد. سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب ۲۵۰ هزار تومان است که از این مقدار ۱۵۰ هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب و ۱۰۰ هزار تومان نیز سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است.

وی اضافه کرد: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی نیز ۵۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۲۵۰ هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و تامین ۲۵۰ هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است.
 
معاون اداری مالی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به افزایش حمایت معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران برای ارسال بسته‌های پستی نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: پیش‌بینی شد در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با افزایش تعداد مرسوله‌ها باشیم؛ این پیش‌بینی به معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام و در نهایت با افزایش 40 درصدی هزینه‌های پستی موافق شد.  

خلج ادامه داد: با بانک صادرات، بانک عامل دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز همراهی قابل توجهی شکل گرفت؛ بنابراین در دو حوزه  بن و پست با بانک صادرات توافق‌نامه‌ همکاری به امضا رسید تا این تجربه‌ها برای سی‌‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز تکرار شود. همان‌طور که بار‌ها مطرح شده نمایشگاه مجازی جایگزین، نمایشگاه فیزیکی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها