شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
رفع مشکلات بودجه‌ای کتابخانه‌های عمومی از اولویت‌های نمایندگان مجلس است

نماینده مردم شهرستان میاندوآب در مجلس یازدهم، گفت: پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات بودجه‌ای کتابخانه‌های عمومی و ایجاد زیرساخت‌های کتابخانه‌ای را در اولویت‌های کاری خود قرار خواهیم داد.

مهدی‌ عیسی‌زاده، نماینده مردم میاندوآب در مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از خواندن و مطالعه شروع شد. در این برهه، جوانان با مطالعه کتاب، پیام‌ها و اعلامیه‌های امام خمینی (ره) به سطحی از آگاهی رسیدند و به این ترتیب انقلاب اسلامی به ثمر نشست.

عیسی‌زاده افزود: رسیدن به مدارج علمی بالا در جامعه اسلامی، نیازمند بالابردن سطح مطالعه و فرهنگ است و آسیب‌های اجتماعی با افزایش سطح آگاهی کاهش می‌یابد و کتابخانه‌ها نقش مؤثری در افزایش آگاهی مردم دارند.

وی بیان کرد: ما همراه مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خواهیم بود و پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات بودجه‌ای کتابخانه‌های عمومی و ایجاد زیرساخت‌های کتابخانه‌ای را از اولویت‌های کاری خود قرار خواهیم داد.

این مسئول ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی از سکانداران فرهنگ در جامعه هستند که در بیشتر ساعات شبانه‌روز به تمامی اقشار خدمات فرهنگی متنوعی ارائه می‌دهند و این فعالیت‌ها با شرایط کنونی جامعه، به سمت فضای مجازی سوق پیدا کرده است.

عیسی‌زاده گفت: بازنگری و اصلاح قانون بودجه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور می‌تواند بسیاری از مشکلات کتابخانه‌های عمومی را حل کند.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: در شرایط حساس فعلی کشورمان، مردم از شعارگرایی مسئولان خسته شده‌اند و انتظار دارند با مطرح کردن ایده‌های جدید اقداماتی صورت پذیرد که به نتایج عملی مطلوب منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها