دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
برنامه‌های ماه مبارک رمضان معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تشریح شد/ تهیه شناسنامه قرآنی شهر تهران

حجت‌الاسلام میثم امرودی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به تهیه شناسنامه قرآنی شهر تهران گفت: این شناسنامه معرفی شخصیت‌های و چهره‌های قرآنی برجسته، مراکز و موزه‌های قرآنی را مدنظر قرار داده و تا پایان سال 95 منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) حجت‌الاسلام میثم امرودی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران امروز دوشنبه (18 خردادماه) طی نشستی خبری برنامه‌های ماه رمضان سازمان متبوع خود را تشریح کرد و گفت: امسال برنامه‌های شهرداری تهران با عنوان فصل وصل برگزار می‌شود و چهره شهر در ماه رمضان قرآنی خواهد شد. ۴۷ اثر هنری در ۱۶۴ عرشه و ۸۰ پرتال شهری اکران می‌شود، همچنین در ۲۲ منطقه تهران پوسترهایی با محوریت آیات کاربردی و سبک زندگی اسلامی اکران خواهد شد.
 
وی با اشاره به تغییر چهره شهر در هفت نوبت در ماه رمضان افزود: همزمان با ایام ولادت امام حسن (ع)، لیالی قدر، روز قدس، عید فطر و ... چهره شهر تغییر خواهد کرد. همچنین در راستای اجرای نمایشگاه شمیم وحی مجموعه‌های قرآنی متعددی مورد حمایت قرار خواهند گرفت و موسسات قرآنی مشمول حمایت سه میلیون ریالی تا 13 میلیون ریال خواهند شد و به صورت کلی 25 میلیارد ریال برای حمایت از این موسسات در نظر گرفته شده است.
 
وی با بیان اینکه نمایشگاه شمیم وحی در ماه رمضان در دو بخش میزبان علاقه‌مندان است، گفت: در بخش سخت‌افزاری کتاب‌های قرآنی، قرآن کریم، رحل و ... به مخاطبان ارایه می‌شود و در بخش نرم‌افزاری نیز لوح‌های فشرده قرآنی شامل تفاسیر قرآن، مفاهیم و ... عرضه خواهد شد. همچنین در حاشیه این نمایشگاه نشست‌های آموزشی با موضوع‌های تاریخ‌نگاری قرآنی و قرآن‌پژوهی برپا خواهد شد.
 
برگزاری نخستین همایش چهره‌های تاثیرگذار قرآنی 
این مقام مسئول از برگزاری نخستین همایش چهره‌های تاثیرگذار قرآنی خبر داد و گفت: 19 چهره قرآنی در شورای عالی قرآن شهرداری فعال هستند و با همکاری استادان، مفسران و قرآن‌پژوهان برجسته این همایش برگزار خواهد شد. همچنین 22 شورای قرآن در مناطق برگزار می‌شود و در ماه رمضان امسال سه دارالقرآن کریم و جدید در منطقه‌های 11، 8 و 4 افتتاح خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام امرودی با اشاره به تهیه شناسنامه قرآنی شهر تهران گفت: این شناسنامه معرفی شخصیت‌های و چهره‌های قرآنی برجسته، مراکز و موزه‌های قرآنی و ... را مدنظر قرار داده و تا پایان سال 95 منتشر خواهد شد. همچنین 30 نمایشگاه بزرگ قرآنی در سطح شهر تهران برگزار می‌شود و در آن کتاب‌های قرآنی و سایر محصولات فرهنگی در این عرضه خواهد شد.
 
وی با تاکید بر مسجدمحور بودن برنامه‌های امسال معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گفت: در زمانی که مساجد برنامه‌ای داشته باشند ما فعالیتی نخواهیم داشت و در سایر زمان‌های آزاد برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر برگزار می‌شوند. همچنین سعی شده برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از امکانات و ذخیره‌های محلی برای برگزار کردن برنامه‌ها استفاده کنیم.
 
به گفته این مقام مسئول، برگزاری گردشگری شبانه در 8 مسیر در شهر تهران، فعالیت 6 فروشگاه شهروند به صورت شبانه‌روزی در ماه رمضان و اجرای طرح نسیم بهشت با حضور 700 طلبه در سطح شهر از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده برای این ایام است. همچنین نمایش فصل وصل در قالب شب‌های شیدایی هر شب از ساعت 21 تا 23 میزبان پنج هزار مخاطب در باغ‌موزه دفاع مقدس خواهد بود. در گذر فرهنگ این باغ موزه نیز آثار و کتاب‌های قرآن ارایه خواهد شد.

با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران موازی‌کاری نداریم
وی همچنین گفت: ایستگاه‌های مترو و اتوبوس نیز در این ماه به ایستگاه‌های فرهنگی تبدیل می‌شوند و محصولات و کتاب‌های قرآنی در آن ارایه می‌شود. 
 
حجت‌الاسلام امرودی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در اجرای برنامه‌های خود با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران موازی‌کاری ندارد گفت: این موازی‌کاری را در طول سال هم نمی‌توانیم مشاهده کنیم و ما در اجرای فعالیت‌های فرهنگی تقسیم کار کرده‌ایم به طور مثال در همین راستا اداره کتابخانه‌ها را از سال گذشته به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری واگذار کردم و بنابراین در اجرای برنامه‌های ماه رمضان تمامی برنامه‌ها با هماهنگی این سازمان انجام شده تا موازی‌کاری در این حوزه صورت نگیرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها