سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
به دیدار جدیدترین تالار موزه‌ای در تهران بیایید/ نمایش گزیده‌ای از آثار تاریخی گنجینه ملک

جدیدترین تالار موزه‌ای در تهران که به تازگی در کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش یافته، گزیده آثار مرتبط با حضرت امام رضا علیه‌السلام را به نمایش درآورده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، تالار موزه‌ای «ماه هشتم» گزیده‌ای از آثار تاریخی این گنجینه را در پیوند با امام رضا علیه‌السلام دربرمی‌گیرد. سکه ولایت‌عهدی حضرت امام رضا علیه‌السلام، تمبرها و سکه‌های یادبود در پاس‌داشت جایگاه آن امام هُمام، نسخه‌های خطی در پیوند با حضرت ثامن‌الحجج (ع) همچون «زیارت»، «الدعاء»، «عیون اخبار الرضا علیه‌السلام»، تابلوی نقاشی قهوه‌خانه‌ای «حدیث سلسله الذهب» از آثار به نمایش‌درآمده تالار موزه‌ای «ماه هشتم»‌اند.

بخشی از این نمایشگاه به جریان سفر حضرت امام رضا علیه‌السلام از مدینه به مرو اختصاص دارد. دوستداران تاریخ و فرهنگ در این بخش می‌توانند آگاهی‌های سودمند تاریخی از مسیر سفر ایشان و قدم‌گاه‌های آن حضرت در شهرهای گوناگون ایران به دست آورند.

اسناد، تصویرها و آگاهی‌هایی درباره پیوند و ارادت حاج حسین آقا ملک به بارگاه حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام، ارایه نمایش زیارت آنلاین و فیلم‌های مستند با موضوع زیارت و هجرت امام رضا علیه‌السلام به همراه نمایش اسناد و تومار موقوفه‌های آستان قدس رضوی در کنار تابلوهای خوش‌نویسی با موضوع عالم آل محمد علیه‌السلام، از دیگر بخش‌های این تالار نوبنیاد موزه‌ای به شمار می‌آید.

کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ، هنر و معنویت را به بازدید این تالار زیبا فرامی‌خواند. علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند از روز شنبه تا روز پنج‌شنبه از ساعت 8:20 تا ساعت 16:25 به ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها