دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
زندگی من مانند «مارکوپولو» است/ کشف حجاب و کلاه پهلوی جذاب‌ترین فصل کتاب

نویسندۀ کتاب «مادرم طوطی» در برنامۀ جلد دوم تلویزیون اینترنتی کتاب گفت: 10 سال برای تالیف این کتاب زمان گذاشتم تا بتوانم آنچه مادرم به من گفته بود را بنویسم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی تلویزیون اینترنتی کتاب از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محمدعلی شاهسون‌نژاد اظهار کرد: من آخرین بازمانده از خانوادۀ هفت نفرۀ مهاجر از روسیه هستم. به همین دلیل از ابتدا قصد داشتم از کودکی و نوجوانی مادرم و ازدواج او با پدرم بنویسم. این خاطرات جالب به نظر می‌آمدند.
وی ادامه داد: این کتاب پر از صحنه‌های هیجان‌انگیز است. حدود 10 سال برای تدوین این کتاب زحمت کشیدم تا بتوانم آنچه مادرم به من گفته بود را بنویسم. البته از پنج سالگی به بعد را به یاد دارم اما خیلی با جزئیات نیستند.

این نویسنده با اشاره به اینکه سبب اصلی این کتاب، فوت همسرش بوده، تصریح کرد: به این فکر افتادم که بعد از درگذشت همسرم از تنهایی خودم بهره ببرم. البته در 20 سالگی دوبار کتاب را به دو انتشارات در مشهد بردم. هر دو به اتفاق گفتند بهترین و هیجان‌انگیزترین فصل کتاب مربوط به دوره کشف حجاب و کلاه پهلوی است.

شاهسون‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر خاطره‌های تلخی که در کتاب هست، خاطره‌های شیرین و خواندنی هم در کتاب آمده است. جلد دوم کتاب در حال نگارش و در دست چاپ است که خاطرات زندگی خودم و سرگذشت سال‌های زندگیم است.

وی در پایان گفت: زندگی من مانند «مارکوپولو» است. ماجراهای کتاب، کاملاً حقیقی، رمانتیک و درام است که در انتشارات هنگام به چاپ رسیده است.

گفتنی است، تلویزیون اینترنتی کتاب در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین المللی تهران، در دو بخش مجزای «استودیو شبکه کتاب» و «غرفه کتاب» فعالیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها