چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
كتابخانه ملی ايران و جمعیت هلال احمر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ايران و جمعیت هلال احمر برای افزایش همكاری‌های علمی، پژوهشی‌، آموزشی، اشتراک منابع اطلاعاتی و انتقال تجربيات، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ايران و جمعیت هلال احمر برای افزایش همكاري‌های علمي، پژوهشی، آموزشی، اشتراک منابع اطلاعاتی و  انتقال تجربيات تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.


تفاهم‌‏نامه همكاری سازمان اسناد و كتابخانه ملی ايران و جمعیت هلال احمر، به امضای علیرضا مختارپور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر رسید.
 
بهره‌گيری از منابع اطلاعاتی، ظرفيت‌ها، فرصت‌های پژوهشی و مطالعاتی برای اجرای دوره و طرح‌های تحقیقاتی مشترک و ایجاد فرصت مطالعاتی،‌ برگزاری نمایشگاه‏‌ها، همایش‌ها، نشست‌ها و کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی،‌ ازجمله موارد همکاری جمعیت هلال احمر و سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ايران براساس این تفاهم‌نامه است.

ثبت و ضبط و تدوین حافظه و تاریخ شفاهی اقدامات و فعالیت‌‏های بشردوستانه جمعیت هلال احمر در سطوح ملی و بین‌‏المللی، مبادله و اهداء نسخه فیزیکی یا دیجیتال منابع برای غنی‌سازی منابع یکدیگر، تدوین و مستندسازی تاریخچه تأسیس و دستاوردهای هلال احمر در ایران و ثبت و تدوین حافظه و تاریخ شفاهی فعالیت‏‌های جمعیت در دوران دفاع مقدس؛ از مفاد دیگر تفاهم‌نامه همکاری جمعیت هلال احمر و سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ايران است.
 
همچنین در این تفاهم‌‏نامه مقرر شد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نسبت به پایش محیطی مجموعه و ایجاد شرایط مناسب برای حفاظت و نگهداری از اسناد براساس ضوابط و مقررات اسناد ملی،‌ آموزش و مشاوره‏‌های لازم در زمینه مدیریت اسناد ازجمله تنظیم پرونده‌‏ها و شیوه ساماندهی بایگانی‌‏ها، ارائه خدمات مشاوره در حوزه ساماندهی تمامی اسناد (راکد، نیمه جاری و جاری) هلال احمر و دیجیتال‏‌سازی آن‏‌ها در قالب نرم‏‌افزار برای تقویت نظام مدیریت اقدام کند.

همچنین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران متعهد شد نسبت به معرفی و شرح وظایف پست‏‌های مسئولان اسناد و بایگانی‏‌ها به جمعیت هلال احمر و آموزش سواد اطلاعاتی همکاران آرشیوی و کتابخانه‌ه‏ای جمعیت هلال احمر همکاری لازم را انجام دهد.
 
هوتن والی‌نژاد، معاون توسعه و مدیریت منابع، عصمت مؤمنی معاون کتابخانه ملی، فاطمه صدر، معاون پژوهش و منابع دیجیتال، محمدهادی ناصری طاهری، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، بهنام سعیدی، سرپرست معاونت امور بین‌الملل و حقوق بشر دوستانه، محمد گلفشان، رئیس سازمان جوانان، پیمان نامدار، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی و اشکان موسوی، مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر در جلسه امضای این تفاهم‌نامه حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها