سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
«آزاده در سرزمین رویان» منتشر شد/ قصه‌هایی کودکانه براساس زندگی پدر علم شبیه‌سازی ایران

دو کتاب «آبگینه به مهمانی می‌رود» به قلم هاجر صفائیه و «آزاده کارآگاه می‌شود» به قلم نورالهدی ماه‌پری با هدف معرفی دستاوردهای علمی کشور به کودکان و نوجوانان از سوی انتشارات راه‌یار منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «آبگینه به مهمانی می‌رود» جلد اول از مجموعه چهارجلدی «آزاده در سرزمین رویان» است که با هدف معرفی دستاوردهای علمی پژوهشگاه رویان اصفهان و برگرفته از مصاحبه‌های تاریخ شفاهی دکتر محمدحسین نصر، پدر علم شبیه‌سازی در ایران به همت واحد تاریخ شفاهی حسینیه هنر اصفهان تهیه شده است.
«آبگینه» نام اولین گوساله شبیه‌سازی‌شده در مؤسسه رویان اصفهان است.
«آزاده کارآگاه می‌شود» نیز جلد دوم از این مجموعه است که در روزهای اخیر عرضه و روانه بازار نشر شده است.

هر جلد از این مجموعه چهارجلدی که برای رده سنی ۹ تا ۱۲ سال تهیه شده و تاکنون دو عنوان از آن منتشر شده است، بخشی از دستاوردهای مؤسسه رویان اصفهان را در قالب قصه معرفی می‌کند. در هر عنوان، قصه‌ای از زندگی آزاده، دختری روستایی به عنوان شخصیت اصلی گفته شده است. هر بار آزاده با مشکلی مواجه می‌شود؛ ولی با تلاش خود و کمک اطرافیان کارهای مهمی انجام می‌دهد.
برای تصاویر این کتاب، از طراحی کاراکتر (شخصیت) بهره گرفته شده و استفاده از موقعیت برای نمایش تصویری، وجه بصری آن را متمایز کرده است.

هر کدام از این عناوین در ۳۲ صفحه و به بهای ۴۰ هزار تومان از سوی انتشارات راه‌یار منتشر شده است و علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را علاوه بر کتابفروشی‌ها، از سایت یا صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub.ir تهیه کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها