شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
میانگین شمارگان کتاب در حوزه کودک و نوجوان کاهش داشت/ تجدید‌چاپی‌ها در حوزه کودک همچنان پیشتاز

آمارهای نشر در تیرماه امسال حکایت از کاهش بیش از هزار و ۹۰۰ عنوانی کتاب‌های منتشر شده و افزایش ۴۴ درصدی قیمت‌ها نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، براساس آمارهای نشر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران‌، در تیرماه سال جاری هشت هزار و 26 عنوان کتاب منتشر شده است که از این میان پنج هزار و 883 عنوان تالیفی  و دو هزار و 143 عنوان ترجمه بوده است.

شمار کتاب‌های چاپ اول پنج هزار و 50 عنوان و شمار تجدید چاپی‌ها 2هزار و 976 عنوان بوده است. میانگین شمارگان کتاب در تیر ماه به 985 نسخه رسیده است. همچنین میانگین قیمت کتاب در نخستین ماه از فصل تابستان به 74 هزار و 650 تومان رسیده است.که در مقایسه با بازه زمانی تیرماه سال گذشته 44 درصد رشد را شاهد هستیم.هم‌چنین در قیاس با ماه پیش شاهد هفت درصد رشد بوده است.

در میان رده‌های دیویی نشر  ادبیات با هزار و 653 عنوان کتاب،‌ کودک نوجوان با هزار و 375 عنوان و علوم عملی با هزار و 83 عنوان به ترتیب بیشترین عناوین منتشره در خرداد را به خود اختصاص داده‌اند.
در حوزه کودک و نوجوان از هزار و 375 عنوان کتاب 678 عنوان تألیفی و 497 عنوان ترجمه بوده است، شمار کتاب‌های چاپ اول در حوزه کودک و نوجوان 456 عنوان و شمار تجدید چاپی‌ها حدودا یک برابر و نیم یعنی 719 عنوان بوده است.

میانگین شمارگان کتاب در حوزه کودک و نوجوان هزار و 965 نسخه و میانگین قیمت نیز نسبت به ماه قبل کاهش داشته و به 40 هزار و 500 تومان رسیده است.

مقایسه آمار نشر در بازه زمانی تیرماه سال جاری و بازه زمانی مشابه در سال گذشته نشان از کاهش بیش از هزار و 900 عنوانی تعداد عناوین منتشر شده دارد، اما در حوزه قیمت با رشد 44 درصدی مواجه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها