سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
آیت‌الله علم‌الهدی خواستار ایجاد پاتوق‌های کتابخوانی در مناطق حاشیه‌ای مشهد شد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خواستار ایجاد پاتوق‌های کتابخوانی در مناطق حاشیه شهر مشهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی در دیداری مجازی با جمعی از کتابداران و فعالان حوزه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: خاصیت اصلی کتابداری، نقش تعلیمی و تربیتی برای جوانان و نوجوانان است.

وی خطاب به کتابداران افزود: شما عزیزان، متولیان و کارکنان عرصه کتابخوانی و کتابداری هستید که با خدمتگزاری در جهاد فرهنگی کشور، علم و توسعه فرهنگی را به ارمغان آوردید. ارتقا فکری و فرهنگی که مهم ترین مسئله اش کتابخوانی و درک علمی است برای پیشرفت ایران اسلامی بسیار ضروری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر نقش تعلیمی و تربیتی کتابداران در جامعه بیان کرد: عزیزان کتابدار ما، عالمان و دانشمندان کتاب هستند که با داستان شکل گیری کتاب‌ها مانوس‌اند. خاصیت دیگری که برای شما بزرگواران وجود دارد، نقش تربیتی و تعلیمی جوانان و نوجوانان است زیرا فکر انسان در این دوران شکل می‌گیرد و به بلوغ می‌رسد. خیلی از بزرگان ما در گذشته با بها دادن به نوجوانان و جوانان، نقش بزرگی را در نخبه سازی کشور داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی همچنین بیان کرد: شما عزیزان با ارتباط با جوان و نوجوان میتوانید نقش بسیار موثری را در عرصه ی کتابخوانی ایجاد کنید البته توجه به محیط کتابخوانی هم بسیار مهم است چرا که اغلب خانواده‌های محروم فضایی را ندارند تا فرزندانشان با آرامش در آنجا مطالعه کنند که شما عزیزان با اهمیت دادن به این مسئله می‌توانید زنجیره تحصیل را برای هر فرزندی از ایران زمین با هر شرایطی فراهم کنید. امیدواریم که با کمک ستاد ساماندهی حاشیه شهر، پاتوق کتاب خوانی را در این مناطق ایجاد کنید تا همه مردم بتوانند به طور یکسان از مطالعه کتاب‌های گوناگون بهره ببرند. در طبقات محروم کشور استعدادهایی وجود دارد که با رسالت کتابداری و تربیتی می‌توانید این استعدادها را شناسایی کنید و جامعه را به فیض علمی برسانید. انشاالله تمام خدمت شما منظور نظر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بگیرد.
 

 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در ابتدای این دیدار از نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس به خاطر توجه ویژه به حوزه فرهنگ عمومی بویژه کتاب و کتابخوانی تقدیر کرد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی به عنوان دانشگاه مردمی و فرهنگسرای اجتماعی بخش عمده ای از نیازهای دانشی جامعه را تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: کتابداران کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و استان امام مهربانی‌ها در یکسال گذشته و بویژه بعد از شیوع ویروس منحوس کرونا اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه فرهنگ عمومی انجام داده اند و از این لحاظ همواره در جامعه پیشتاز بوده اند.

حجت الاسلام سبزیان تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا مانع ارتباط کتابخانه‌ها با اعضا و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی نشد و استفاده از ظرفیت فضای مجازی زمینه مناسبی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله نشستهای کتاب خوان، جلسات معرفی و نقد و بررسی کتاب و دیگر برنامه‌های فرهنگی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزاری پویش خانواده کتابخوان در ایام ابتدایی سال و مشارکت بیش از 2هزار خانواده در این پویش را با موضوع معرفی بهترین کتابهای خوانده شده و در ادامه برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و بیشترین مشارکت مردمی کشور در استان خراسان رضوی را از جمله اقدامات مهم کتابخانه‌های عمومی در ایام شیوع ویروس کرونا عنوان کرد.

حجت الاسلام سبزیان برپایی حسینیه کتاب در ایام محرم برای اولین بار در کشور را در اداره کل کتابخانه‌های عمومی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این حسینیه با محوریت کتاب و با هدف تبیین فضایل و عظمت قیام عاشورا و ابا عبدالله‌الحسین را از دیگر برنامه‌های فرهنگی کتابخانه عنوان کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها