چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
پیام تسلیت مدیرعامل خانه کتاب برای درگذشت رضا بابایی

نیکنام حسینی پور مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب با انتشار پیامی درگذشت زنده یاد استاد رضا بابایی، ادیب و پژوهشگر برجسته دینی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه خانه کتاب، در متن پیام تسلیت مدیرعامل خانه کتاب به مناسبت درگذشت مرحوم استاد رضا بابایی آمده است:

«فقدان استاد نواندیش دینی که عمر پربرکت خود را صرف پژوهش، آموزش، تالیف، توسعه دانش، خدمت صادقانه به اسلام و ایران کرد، بر اهالی دین، دانش و فرهنگ، بسی گران و جانکاه است.

زنده‌یاد رضا بابایی ادیب و پژوهشگری برجسته بود که دغدغه جوانان را داشت و همواره تلاش می‌کرد آنان را به اسلام معرفتی رهنمون کند؛ بنابراین لازم بود پیام‌های خود را با متنی زیبا و پاکیزه به‌دست مخاطبان جوان برساند، پس طبیعی بود دغدغه دیگر او ادبیات و ویرایش باشد تا بتواند با آن متون جوانان و علاقه‌مندان را جذب کند.

او حتی در یادداشت‌های ثمربخش و ماندگارش در شبکه‌های اجتماعی که نشان از آزاداندیشی و پُختگی فکری او دارد، نیز پاکیزه‌نویسی را رعایت می‌کرد و حتی به جوانان آموزش نوشتن می‌داد.

مرحوم استاد بابایی با توجه فراوان به نوشتن، علاوه بر انتشار بیش از هزار یادداشت و مقاله، کتاب‌های ارزشمند و زیادی را از خود برجای گذاشته است که از این آثار می‌توان به «دین‌شناسی حافظ»، «دیانت و عقلانیت: جستارهایی در قلمرو دین پژوهی و آسیب شناسی دینی»،«آیین قلم؛ جستارها و گفتارهایی درباره نگارش علمی»، «بهتر بنویسیم: درس‌نامه درست‌نویسی، ساده‌نویسی و زیبانویسی»، «دین و دینداری: پنجاه و پنج یادداشت کوتاه»، «زندگی و بندگی بر پایه آموزه‌های قرآن و حدیث»، «یادداشت‌ها و گفتارهای خارج از نوبت» و «یادداشت‌هایی در گستره فرهنگ، اندیشه و ادب» اشاره کرد.

نگاه او به اسلام رحمانی و همچنین مساله گفت‌وگو را نباید فراموش کرد که او یکی از منادیان «گفت‌وگو» به معنای واقعی کلمه بود.

اینجانب ضمن ابراز مراتب تسلیت و همدردی با خانواده گرانقدر ایشان، سوگمندانه درگذشت مرحوم استاد رضا بابایی را به جامعه دینی و فرهنگی و اهالی قلم تسلیت عرض نموده؛ علو درجات، رحمت و مغفرت واسعه الهی برای آن استاد پرتلاش، متدین و با اخلاق از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
روحش شاد و یادش گرامی باد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها