چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین درگذشت رضا بابایی را تسلیت گفت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پیامی درگذشت رضا بابایی، پژوهشگر قزوینی را به اصحاب فرهنگ و هنر استان تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین طی پیامی ضمن تسلیت درگذشت زنده‌یاد رضا بابایی، نویسنده، منتقد ادبی و پژوهشگر سرشناس حوزه دین و ادبیات که اهل قزوین بود، با بازماندگان آن مرحوم و به‌ویژه اصحاب فرهنگ و هنر استان قزوین اظهار همدردی کرد.
 
در این پیام آمده است:
مرگ پایان زندگی نیست بلکه آغازی است برای پرواز مرغ جان بر گستره ملکوت و رجعتی به محضر حضرت دوست؛ به‌ویژه مرگ آنان که در زندگانی گام‌های بلندی برداشته و در خدمت به دیگران کوشیده‌اند.
 
خانواده گرانقدر زنده‌یاد استاد رضا بابایی؛ با نهایت تاسف و تاثر، ضایعه درگذشت این پژوهشگر و نویسنده ارزشمند قزوینی را به شما و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.

یادآوری می‌شود، رضا بابایی، نویسنده، منتقد ادبی و پژوهشگر حوزه دین و ادبیات و از ویراستاران مطرح کشور، بامداد روز دوشنبه ۱۸ فروردین‌ماه در سن ۵۵ سالگی در بیمارستان ولیعصر قم بدرود حیات گفت. مراسم خاک‌سپاری این نویسنده و اندیشمند دینی صبح روز گذشته (سه‌شنبه ۱۹ فروردین‌ماه) در قطعه هنرمندان آرامستان بهشت فاطمه قزوین برگزار شد.


مرحوم بابایی که متولد سال ۱۳۴۳ قزوین بود، از سال گذشته به سرطان مبتلا شده و تحت درمان بود.

پژوهش‌های او در حوزه مثنوی معنوی در جامعه ادبی کشور بسیار مهم و اثرگذار بود. از رضا بابایی به‌عنوان یکی از سرشناس‌ترین اساتید ادبیات فارسی در حوزه علمیه قم نام می‌بردند.

وی در طول حیات خود بیش از ۲۰ کتاب و افزون بر ۵۰ مقاله در زمینه‌های دین‌شناسی، فرهنگی، تاریخی و ادبی به نگارش درآورده است. نوشته‌های روان و دیدگاه‌های روشن او درباره تحولات فکری و فرهنگی جامعه امروز ایران خواندنی بود.

از جمله آثار او به «مولوی و قرآن»، «درآمدی بر دین‌شناسی حافظ»، «بهتر بنویسیم»، «خارج از نوبت»، «آیین قلم»، «نیایش‌نامه»، «اعجاز بیانی قرآن»، «پیش‌شرط‌های پژوهش در علوم دینی»، «دین و دینداری» و «محمد برگزیده خدا» می‌توان اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها