شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۰
"زن دوم" الوند با اقتباس از داستان  فرشته طائرپور

فيلم سينمايي «زن دوم» به كارگرداني سيروس الوند در بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر حضور مي‌يابد. فيلم‌نامه اين فيلم توسط فرشته طائرپور و مينو كريم‌زاده بر اساس كتابي به همين نام نوشته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري كتاب(ايبنا)، فيلمبرداري فيلم سينمايي «زن دوم» در مناطق بايجان (جاده هراز)، تهران، كيش و شيراز انجام گرفته است.

در خلاصه داستان «زن دوم» كه فيلمنامه آن توسط فرشته طائرپور و مينو كريم‌زاده براساس كتابي به همين نام نوشته شده، آمده است: زندگي عاشقانه مهتاب با رسيدن خبري به بحران كشيده مي‌شود، آدمهايي از گذشته‌ فراموش شده وي پا به ماجرا مي‌گذارند كه هر يك تعريفي متفاوت از عشق و حق با خود آورده‌اند. حادثه بر همه چيز سايه مي‌افكند. بهرام و مهتاب در موقعيت انتخاب دشواري قرار مي‌گيرند، انتخاب ميان خود و ديگري، عشق و خودخواهي، خواستن و نخواستن و....

سيروس الوند در حالي كارگرداني اين فيلم اقتباسي را به عهده گرفته است كه اين رمان نوشته "فرشته طائرپور"، پس از انتشار در بازار نشر، به دليل استقبال مخاطبان چندين بار تجديد چاپ شده است.

بازيگراني چون محمدرضا فروتن، نيكي كريمي، اميرآقايي، آناهيتا نعمتي، سحر زكريا، مهتاج نجومي، زهرا داوودنژاد و بازيگران كودك پويا شمسايي و روژين محمدي در اين فيلم به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

به گفته فرشته طائرپور، در نسخه‌ اصلي كتاب و فيلمنامه، جزيره قشم و چند شهر ديگر مكان‌هاي وقوع دو فصل از ماجراها بودند كه به دليل عدم همكاري سازمان مناطق آزاد قشم و نامساعد بودن شرايط كار در شيراز، اين دو محل تغيير يافتند.

سيروس الوند با كارگرداني «زن دوم»، نوزدهمين فيلم سينمايي را در كارنامه خود به ثبت مي‌رساند و طائرپور نيز پس از سال‌ها توليد فيلم و سريال براي كودكان و نوجوانان، با فيلمي اجتماعي - عاطفي به سراغ مخاطبان بزرگسال مي‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط