سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
دسترسی به 30 هزارجلد کتاب با موضوع دفاع مقدس در کتابخانه‌های لرستان

سیدسجاد راستخانه در ویژه‌برنامه «روایت مادری» گفت: در کتابخانه‌های استان لرستان بیش از 30هزار جلد کتاب در زمینه دفاع مقدس، وجود دارد؛ اما آنگونه که باید مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، ویژه برنامه ملی «روایت مادری» سه‌شنبه‌(15 شهریور) با محوریت نقد و بررسی کتاب «بهشت بی‌نشان» یادنامه شهدای جاویدالاثر لرستان به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین هبت‌اله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، فریبا ولی‌پور عالم، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری، سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، محمدجواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی تیموری، مادران شهیدان مصطفی جان‌احمدی، یونس ساکی و نصیر میردریکوند و کبری حافظی همسر شهید همیشه زنده سیدنورخدا موسوی و جمعی از نویسندگان و شاعران لرستانی در محل سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان و همزمان به‌صورت آنلاین از اسکای‌روم نهادکتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد. 

راستخانه در ابتدای این مراسم با بیان اینکه امروز همه از شهرهای مختلف استان و مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، شعرا، نویسندگان، اهالی فرهنگ و کتاب گرد هم آمده‌ایم تا تجلیل، تقدیر و تکریم کنیم از مقام مادران شهدا افزود: اینجا جمع شده‌ایم تا از اولویت‌هایمان بگوییم. وظیفه ماست تا با هر بهانه‌ای از خانواده معزز شهدا تجلیل کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نگاه به راه شهدا و حرکت در مسیر شهدا را از اولویت‌های خود برشمرد و افزود: امروزه باید بیشتر در تبیین مفاهیم متعالی شهید و نقش مادران شهدا در تربیت شهدا کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه تا کنون کارهای جدی در حوزه کتاب و کتابخوانی و فرهنگ انقلاب اسلامی با اولویت معرفی شهدا انجام شده است افزود: در کتابخانه‌های استان لرستان بیش از 30هزار جلد کتاب در زمینه دفاع مقدس، موضوعات مختلف ازجمله زندگی‌نامه، وصایا، خاطرات، ادبیات، شعر و منابع مکتوب بسیار خوبی در زمینه دفاع مقدس وجود دارد؛ اما آنگونه که باید مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

                   

راستخانه با تأکید بر تبیین مفاهیم انقلاب اسلامی و برنامه‌های ویژه فرهنگی درباره شهدا گفت: نوع رفتار، سبک و سیره زندگی شهدا، تکریم خانواده شهدا و در رأس آن‌ها مادران شهدا که چنین فرزندانی تربیت کرده‌اند باید از اولویت‌ها و توجهات برنامه‌ها باشند.
 
حافظی خادمی کردن و پرستاری کردن از همسر شهید خود را الگوبرداری از مادران شهدایی دانست که سی و چند سال منتظر پیکر فرزندان خود بودند و افزود: مادران شهدایی که همچون یعقوب در فراق یوسفشان بعضی از دنیا رفتند و برخی هم که ماندند با تنی نحیف و مریض به استقبال پیکری رفتند که هنوز هم بی‌نام و نشان است. ادامه دادن راه شهدا در زندگی سراسر سربلندی و موفقیت را به دنبال خواهد داشت.

                   

حجت‌الاسلام تیموری نیز در این مراسم به بیان سخنانی درباره اهمیت مقام شهید و شهادت پرداخت و افزود: تربیت زینبی مادران شهدا بود که کربلای ایران ماندگار شد.

وی گفت: برای رسیدن به آرمان‌های شهدای بزرگوار باید مسیری که آن‌ها طی کرده‌اند الگوی نسل امروز و نسل‌های آینده باشد و این محقق نمی‌شود مگر اینکه پایه‌ها و اصول رفتاری شهدا که به این مرتبه رسیده‌اند مورد مداقه قرار گیرد.

این کارشناس افزود: شهدا وامدار عصمت و پاکی حضرات معصومین هستند آن‌ها با استمداد از سیره ائمه اطهار و علمای ربانی توانستند خود را به عرصه ایثار و شهادت برسانند.

به گزارش ایبنا در این مراسم مادران شهدا به بیان خاطراتی از فرزندان خود پرداختند و از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان  مورد تجلیل قرار گرفتند. 

                    

نقد و بررسی کتاب «بهشت بی‌نشان»، و شعرخوانی شاعران استان از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها