دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
«زام‌زام هستم از هپروت»؛ اثر جدید عزت‌اله الوندی در کتابفروشی‌ها

کتاب «زام‌زام هستم از هپروت» به قلم عزت‌اله الوندی به کوشش کتاب‌های مهتاب (کودک و نوجوان انتشارات محراب قلم) برای نوجوانان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در معرفی کتاب آمده است: «تا پیش از آن‌که بروم توی دلِ نهنگ، فکر می‌کردم هپروت یعنی دنیای بی‌خیال‌ها و رؤیاباف‌ها. از آن خطرناک‌تر، فکر می‌کردم هپروت بوی دود می‌دهد. اما روزی که زام‌زام را دیدم، همه‌چیز برایم دگرگون شد. فهمیدم ماجرا از همان‌جا شروع می‌شود. فهمیدم یک دوست خوبِ فرازمینی چقدر می‌تواند به تو نزدیک باشد و از تو دور.

کمی بعد، بی‌هیچ تابلوی هشداردهنده‌ای افتادم توی دام. هم خودم، هم یارا، کسی که دوستش دارم. بله، افتادم توی دام پاگوش‌ها. پاگوش‌ها آن‌قدر خطرناک‌اند که پیشنهاد می‌کنم اصلاً نزدیک‌شان نشوید. امیدوارم خودم زنده بمانم و بتوانم داستانِ این کتاب را تا ته برایتان تعریف کنم.».

عزت‌اله الوندی در دانشکده سینماتئاترِ دانشگاه هنر، ادبیات نمایشی خوانده است. پیش از آن، از نوجوانی، نوشتن داستان و شعر را برای کودکان و نوجوانان تجربه کرده و همچنان برای بچه‌ها می‌نویسد. از سال ۱۳۸۰ که نخستین کتابش به نام «فردوسی» چاپ شده تا امروز حدود ۵۰ کتاب دیگر برای گروه‌های سنی خردسال تا نوجوان نوشته است؛ همچنین آموزش داستان به نوجوانان نیز از دغدغه‌های اوست.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

به لباس پاگوش‌ها عادت نداشتم. برای همین لبه‌ی پایینی لباده کشیده می‌شد روی زمین و همین ترس را به جانم می‌انداخت که نکند گوش آن‌ها را متوجه صدای پای غریبه کند. از دالانی که ما را به ۲۶۶ پله می‌رساند، گذشتیم. اما یک‌دفعه گوش‌هایم تیز شد. متوجه صدایی شدم که از سمت چپ راه‌پله به گوش می‌رسید. ایستادم. پری‌چه هم ایستاد. در تاریکی مطلق زیرپله چیزی پیدا نبود. باتری چراغ‌قوه‌ام هم تمام شده بود. اگر می‌خواستم بدانم چه صدایی است، باید به دل تاریکی می‌زدم. اما من در سراسر عمرم از تاریکی می‌ترسیدم.

کتاب «زام‌زام هستم از هپروت» به قلم عزت‌اله الوندی در ۲۲۸ صفحه، شمارگان ۵۵۰ نسخه و به بهای ۲۰۰ هزار تومان به کوشش کتاب‌های مهتاب (کودک و نوجوان انتشارات محراب قلم) برای نوجوانان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط