یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
«باسیل در غرب وحشی» چه می‌کند؟

جلد چهارم مجموعه «موش کارآگاه» با عنوان «باسیل در غرب وحشی» به قلم ایو تایتوس با ترجمه پانته‌آ خوشنویس از سوی کتاب‌های مهتاب (کودک و نوجوان محراب قلم) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، باسیل، موش کارآگاه، فوت‌وفن کارآگاهی خود را از خودِ خود شرلوک هلمز یاد گرفته است. آخه او هم در خیابان بیکر زندگی می‌کند و درست توی زیرزمین خانه کارآگاه معروف. این‌طوری می‌تواند از تمام اسرار حرفه‌ای هلمز باخبر شود و باهوش‌ترین کارآگاه دنیای موش‌ها باشد.

در جلد چهارم مجموعه «موش کارآگاه» با عنوان «باسیل در غرب وحشی»، باسیل راهیِ غرب وحشی می‌شود. او در نیومکزیکو با جِی‌جِی تبهکار روبه‌رو می‌شود که قصد دارد با اموالِ دزدی برای خودش یک حکومت تشکیل بدهد. مقصد دوم باسیل، هتلِ جن‌زده‌ای در دره‌ی کَنیون است.

ایو تایتوس (۲۰۰۲-۱۹۲۲) نویسنده آمریکایی است و معروف‌ترین آثارش مجموعه کارآگاهی «باسیل» و مجموعه «آناتول» است که در هر دو از شخصیت‌های حیوانی استفاده کرده است.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

«من و باسیل سوار بر یک الاغ در حالی که چشم‌هایمان را در مقابل خورشید تابان با دست می‌پوشاندیم، به دوردست خیره شده بودیم. کارآگاه گفت: بالاخره مرز آریزونا! نمی‌دانم چه چیزی در غرب وحشی و حیرت‌انگیز در انتظار ماست.

گردن پشمالوی الاغ را نوازش کرد و گفت: این‌جا از هم جدا می‌شویم. برای اینکه ما را از مکزیکوسیتی به این‌جا آوردی، خیلی خیلی ممنونیم. دلمان برایت تنگ می‌شود!

الاغ سرش را برگرداند و با محبت نگاهمان کرد. اشک در چشم‌های درشت قهوه‌ای‌اش حلقه زده بود.

- دلم برای هر دوی شما تنگ می‌شود. تا حالا مسافرهای مشهوری مثل شما نداشته‌ام؛ باسیل خیابان بیکر، شرلوک هُلمز دنیای موش‌ها! و شما دکتر داسون، نویسنده‌ی داستان‌های باسیل، بهترین کارآگاه دنیا.».

رمان کودک «باسیل در غرب وحشی» به قلم ایو تایتوس، تصویرگری پُل گَلدون با ترجمه پانته‌آ خوشنویس در ۱۰۳ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و به بهای ۵۰ هزار تومان از سوی کتاب‌های مهتاب (کودک و نوجوان محراب قلم) منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها