چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
۸۰۰ دانشجو در جشنواره طنز دانشجویی شرکت کردند

زنجان- رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان با اشاره به اینکه موضوعات مختلفی برای جشنواره طنز دانشجویی تعیین شد که شامل طنز اجتماعی، زندگی دانشجویی، امتحانات، فضای دانشگاه بود، گفت: خوشبختانه استقبال از این جشنواره بالا بوده و ۸۰۰ اثر از ۲۴ استان به جشنواره ارسال شد.

طاهر یوسفی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: جشنواره طنز تلخند دانشجویی در حوزه‌های نثر، شعر، داستان کوتاه و نثر ساده ادبی به میزبانی استان زنجان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه موضوعات مختلفی برای این جشنواره تعیین شده بود که شامل طنز اجتماعی، زندگی دانشجویی، امتحانات، فضای دانشگاه بود، اضافه کرد: خوشبختانه استقبال از این جشنواره بالا بوده و ۸۰۰ اثر از ۲۴ استان به جشنواره ارسال شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان با اشاره به اینکه ۶ اثر در حوزه‌های مختلف این جشنواره حائز مقام برتر شدند، افزود: آثار برتر این جشنواره در قالب کتابچه به چاپ رسیده و در بین شرکت کنندگان توزیع می‌شود.

یوسفی امیری با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این رویداد ادبی افزایش روحیه مطالبه‌گری دانشجویان و همچنین ارتقای سطح مهارت‌های آنها بود، اضافه کرد: انتقال مفاهیم انسانی و اخلاقی به ساده‌ترین شکل، احیای سنت طنزنویسی، کشف استعدادها و بیرون آوردن طنز از حالت پنهان به آشکار، ارائه یک سبد کالای طنز، همچنین کشف و ساماندهی و به ظهور رساندن استعدادهای طنزنویسان جوان کشور از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانشجویی بود.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان یک مجموعه آموزشی، علمی و تحقیقاتی سالانه برنامه‌های فرهنگی متعددی اجرا می‌کند، گفت: سوگواره میعادگاه عاشوراییان ویژه دانشجویان، جشنواره کتاب سه دقیقه‌ای، برگزاری جشنواره شعر دانشجویی از جمله آنهاست.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی، برنامه‌ریزی فرهنگی و تربیتی، ایجاد آمادگی فکری و افزایش دانش و بینش دینی و سیاسی در قشر جوان، بخصوص دانش‌آموزان و دانشجویان به منظور مقابله با غرب‌زدگی و انحرافات فرهنگی در چارچوب سیاست‌های فرهنگی از جمله اهداف جهاد دانشگاهی در اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط