سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
مسابقات ملی کتاب ۳ دقیقه ای در زنجان برگزار می‌شود

زنجان- رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: چهارمین دوره مسابقات ملی کتاب سه دقیقه‌ای در زنجان برگزار می‌شود.

طاهر یوسفی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از باسابقه‌ترین فعالیت‌ها در حوزه کتاب را در برنامه‌های خود دارد، زیرا ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و اهمیت دادن به آن جزو اولویت‌های این نهاد است.

وی ادامه داد: در راستای گسترش فعالیت‌ها در حوزه کتاب؛ برنامه‌های کتاب محور در قالب مسابقات کتابخوانی و مسابقات ملی کتاب سه دقیقه‌ای برگزار می‌شود.

یوسفی امیری با اشاره به اینکه معرفی کتاب می‌تواند در ابعاد یک استارت‌آپ برگزار شود؛ چرا که کتاب و کتاب‌خوانی یکی از پایه‌های فرهنگی در زندگی انسان است، اضافه کرد: در همین راستا مسابقات کتاب سه دقیقه‌ای با هدف ترویج مطالعه کتاب‌های خوب و تقویت مهارت‌های بیانی و ارتباطی دانشجویان برگزار می‌شود و تلاش می‌شود؛ تجربیات دانشجویان در قالب کتابخوانی به اشتراک گذاشته می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان افزود: افرادی که فن بیان و قابلیت‌هایی در حوزه کتاب دارند کتاب‌خوانی را با اهداف عالیه فرهنگی و اجتماعی و در قالب کسب وکار نیز ترویج دهند.

یوسفی امیری با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این مسابقات افزایش انگیزه مطالعه در بین دانشجویان است، اضافه کرد: تشویق دانشجویان به مطالعه، نحوه صحیح خوانش کتاب و خلاصه‌سازی آن از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانشجویی است.

وی یکی از وظایف اصلی سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی را ترویج هنر و روش مطالعه و همچنین افزایش ظرفیت مطالعه در دانشگاه‌ها دانست و افزود: البته این موضوع نیازمند اجرای سیاست‌های متعدد و بودجه فرهنگی مناسب است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه این نهاد همواره در حوزه نشرکتاب مورد استفاده در بخش های مختلف فعالیت داشته است، گفت: فعالیت سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی بیانگر اهمیت ماموریت جهاد دانشگاهی در حوزه مطالعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط