شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
مسئولان بر فروش مجازی کتاب‌ها نظارت کنند / کتاب غیرقانونی و قاچاق وارد چرخه فروش نشود

ایلام- مدیرکتابفروشی فرهنگ شهرستان ایوان گفت: مسئولین در کتابفروشی مجازی بر فروش کتاب‌های قاچاق، نظارت دقیق داشته باشند.

سعید پرهیزکاری مدیر کتابفروشی فرهنگ ایوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت خوبی است که دوستان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در زمانی مشخص به صورت کلی و مناسب و جمع و جور با تازه‌های کتاب و کتاب‌های پرفروش آشنا شوند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: به نظر من نمایشگاه کتاب، باید هدفش معرفی کتاب باشد نه فروش. زیرا کتابفروشی‌هایی که حضور شبکه فروش مجازی نیستند، لطمه می بینند، اما سال‌هاست که در ایران جا افتاده و مردم هم دوست دارند چند روزی به نمایشگاه بروند و حس خاصی دارند و در نمایشگاه با کتاب‌های بروز و تازه آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته طرح حضور کتابفروشان به صورت مجازی در نمایشگاه کتاب، عالی و موفق بود و خوشبختانه فروش مجازی در میان مردم جا افتاده مردم کالاهای مورد نیازشان را از طریق مجازی تهیه می‌کنند و می‌خرند.

مدیر کتابفروشی فرهنگ با اشاره به مزایای خرید مجازی کتاب گفت: خرید مجازی کتاب عدم اتلاف وقت و صرفه‌جویی در هزینه‌های رفت و آمد برای مخاطب دارد و مخاطب می توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را از کتابفروشی‌های معتبر تهیه کند و بخرد.

پرهیزکاری ادامه داد: باید به این سمت و سو برویم و کتابفروشان باید خود را برای سال‌های آینده به منظور فروش آنلاین کتاب، خود را سازگار کنند و با این شیوه پیش بروند.

وی با اشاره به اهمیت کنترل و نظارت مسئولین بر کتابفروشی‌های مجازی گفت: مسئولین و نهادهای نظارتی مربوط بر روند فروش کتاب نظارت داشته باشند تا نبادا کتاب‌های غیرقانونی و قاچاق با تخفیف‌های بالا به مردم عرضه کنند شود، زیرا گاه مشاهده می شود که کتابی غیرقانونی را با تخفیف‌های بالا به مخاطب عرضه می کنند.

وی پیشنهاد داد: اداره پست به کتابفروشی‌ها بیشتر کمک کند و مقداری از هزینه‌های پستی را پایین بیاورد تا کتابفروش بیش از پیش ضرر نکند، انجام این کار هم برای کتابفروشی خوب است و هم به نفع خریدار.

پرهیزگاری اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح‌ها از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران و موسسه نمایشگاه های کتاب که هدفش بالا بردن آمار سرانه مطالعه و کتابخوانی در جامعه است، به نظر من در این چند سال وضعیت کتاب خوب شده و روزهای بهتری را نوید را می‌دهد. همین که تعداد کتابفروشان یک شهر زیاد شود، نشان از توفیق رشد آمار کتابخوانی خواهد بود.

به گزارش ایبنا؛ «سعید پرهیزکاری» مدیر کتاب‌فروشی فرهنگ شهرستان ایوان در استان ایلام، متولد ۱۳۵۳و دارای مدرک کارشناسی علوم اجتماعی است. او در سال ۱۳۸۲ این کتاب‌فروشی را در مساحت ۲۰ مترمربع راه‌اندازی کرد و پس از ۱۹ سال فعالیت در این شهر فضای آن را به حدود ۶۰ متر توسعه داده که یکی از مراکز مهم عرضه کتاب در این شهرستان به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها