چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۴
بهروز افخمی چه کتاب‌هایی می‌خواند؟

بهروز افخمی گفت: کتاب‌هایی که من در حال حاضر می‌خوانم و برایم تأثیرگذار است کتاب‌هایی مربوط به متد علم است. این کتاب‌ها با موضوعاتی مانند علم، ضدعلم و خرافات علمی است. امکان دارد برای خیلی‌ها این موضوع جالب نباشد.

سرویس هنر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران، خبرنگاران ایبنا به سراغ چهره‌های فرهنگی، ادبی و هنری رفته و از آنها خواسته‌اند تا به مخاطبان این رسانه، کتاب‌هایی را به عنوان پیشنهاد خرید از نمایشگاه کتاب تهران معرفی کنند.

بهروز افخمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا گفت: اولین چیزی که برای من، در خرید کتاب تأثیر دارد؛ جلد کتاب است. در واقع اولین چیزی که می‌بینید جلد کتاب است. بعد عنوان و نویسنده و متن کتاب مورد توجهم قرار می‌گیرد.

وی برای پیشنهاد خرید از نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران چندعنوان کتاب که هم‌اکنون در دست مطالعه دارد را پیشنهاد داد و گفت: کتاب‌هایی که من در حال حاضر می‌خوانم و برایم تأثیرگذار است کتاب‌هایی مربوط به متد علم است. این کتاب‌ها با موضوعاتی مانند علم، ضدعلم و خرافات علمی است. امکان دارد برای خیلی‌ها این موضوع جالب نباشد.

وی در ادامه افزود: در این مبحث سه کتاب ترجمه محمدمنظرپور است که مطالعه آن‌ها را به علاقه‌مندان به موضوعات علم و کلاهبرداری‌های علمی توصیه می‌کنم. کتاب‌های «صنعت ویروس‌بازی»، «پنهان‌کار پاریس» و «افسانه روشنایی» ترجمه محمدمنظرپور عناوین این کتاب‌ها است.

نویسندگان کتاب «صنعت ویروس بازی» روزنامه نگار تورستن انگلبرشت و کلاوس کوهنلین هستند. این کتاب را انتشارات سروش منتشرکرده‌است. کتاب «پنهانکار پاریس» دربردارنده دو کتاب تاریخی درباره اختلاف نظر علمی آنتوان بشان و لویی پاستور است.کتاب «پنهانکار پاریس» تالیف آر. بی. پیرسون و داگلاس هیوم با ترجمه محمد مظفرپور توسط نشر کتاب فردا به چاپ رسیده است. کتاب «افسانه روشنایی» نوشته آرتور فرستنبرگ است که انتشارات کتاب فردا آن را منتشر کرده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها