دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹
برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب تهران ایجاد شور و نشاط و انگیزه می‌کند

بندرعباس - خالق کتاب «زنجیر بر حنجره» و «حق من این نبود» گفت: برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب تهران، در بین مردم ایجاد شور و نشاط و انگیزه می‌کند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی کشور در پیش رو است و در این خصوص سراغ لیلا میرشکاری ترانه سرایان و نویسنده بندری با ایبنا به گفت‌وگو کرده است.

میرشکاری ضمن قدردانی از دغدغه‌مندان حوزه کتاب گفت: کتاب برای من شیرین است و در موسسه دست‌خط از حروفچینی، ویراستاری، طراحی جلد، صفحه آرایی، نوشتن و … را با لذت انجام می‌دهم و مطمئن هستم نشاطی که در جامعه ایجاد می‌شود برکتش در زندگی ما هم دیده خواهد شد.

- نمایشگاه چه تاثیری در معرفی و برندسازی نویسندگان دارد؟

قطعاً نمایشگاه کتاب می‌تواند به عنوان یک سکوی پرتاب و یا آسان‌بر باشد. مولف و محققی که بواسطه ناشر، آثارش به نمایشگاه راه پیدا می‌کند، بهتر و بیشتر دیده می‌شود و موجب ارتباط کارآمد با سایر ناشران، نویسندگان و کتابفروشی‌های بزرگ خواهد شد. این ارتباطات در جوامع انسانی که یکی از ملزوماتش همین مقوله است، موجب برندسازی نویسندگان خواهد بود. ناگفته نماند که کار با ناشران شناخته شده که بواسطه نمایشگاه‌های کتاب ممکن است اتفاق بیفتد در معرفی آثار خیلی تاثیر گذار است.

- نویسندگان بومی چگونه می‌توانند در نمایشگاه سهم داشته باشند و خود و آثار خود را در این فضا عرضه کرده و از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنند؟

یکی از راه‌های عرضه آثار در نمایشگاه کتاب تهران، حضور ناشران بومی است که شوربختانه امسال از هرمزگان ناشری نداریم که به صورت حضوری در نمایشگاه حضور داشته باشد. البته فروش مجازی هم فرصت مناسبی است اگر ناشران بتوانند آثار مولفان را عرضه کنند. نمی‌دانم امکان حضور بدون واسطه مولفان در نمایشگاه کتاب وجود دارد یا خیر اما یکی از تاسف های مولفان استان هرمزگان این است که بعضی از ناشران آثار مولفان را در فضای حقیقی و مجازی عرضه می‌کنند و هیچ سهمی برای مولف و محققی که تمام عمرش را به پای اثر گذاشته است قائل نیستند.

- چه تحلیلی از ارتباط نویسندگان بومی با مخاطبان نمایشگاه دارید و آیا به نظر شما فضایی برای مواجهه رو در روی پدیدآورندگان با یکدیگر و دریافت نظر مخاطبان وجود دارد؟

نشست‌ها، محفل‌های ادبی و برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب، به رشد و معرفی هر چه بیشتر نویسنده ها کمک کرده و ایجاد شور و نشاط و انگیزه می‌کند. آن هم در روزگار سختی که اغلب درگیر غم نان شده‌ایم.

به گزارش ایبنا، لیلا میرشکاری علی‌رغم اینکه شاعر، ترانه سرا و نوازنده است، همسر زنده یاد حسن پیغان خواننده خوش صدای کشور نیز می‌باشد. وی در آماده سازی آثار فراوانی در استان هرمزگان نقش تاثیری گذاری داشته و دارد. از حروفچینی، ویراستاری و طراحی جلد مجموعه بومی «گُل سرخ یادگاری» سروده سعیده گُلبیدی، تا حروفچینی، ویراستاری و طراحی جلد کتاب «قصه های شرجی» عفت شبان آزاد، حروفچینی و صفحه آرایی مجموعه بومی سروده های «یادُمِن» علی رضایی شریف، حروفچینی، ویراستاری و طراحی جلد کتاب «۱۸ قبیله احمدی» نوشته محمد شهبازی، حروفچینی، ویراستاری تا طراحی جلد کتاب «عنصر انقلابی گری و آرمان شهر مهدوی» به قلم محمدامین وفاداری و … است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها