یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
انتشار ۲۱۷۰ عنوان کتاب در تبریز طی یکسال/ دو هزار و ۶۱۲ مجوز صادر شد

آذربایجان شرقی- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: در سال گذشته دو هزار و ١٧٠ عنوان کتاب توسط ناشرین استان منتشر شده که نشان از پویایی حوزه کتاب در این استان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، حسن گلی در نشست تبیینی طرح های چهارگانه کتاب این اداره کل که با حضور نمایندگان تعدادی از دستگاه ها و موسسات فرهنگی و هنری فعال در زمینه کتاب برگزار شد، افزود: در همین مدت دو هزار و ۶١٢ عنوان کتاب مجوز صادر و در نوبت انتشار قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه این استان در حوزه نشر همواره جزو استان‌های برتر بوده است، گفت: تبریز لایق کسب عنوان پایتخت کتاب ایران است.

گلی افزود: کمیت و کیفیت اقدامات دستگاه های مختلف فرهنگی، موسسات فرهنگی هنری و فعالان عرصه کتاب استان پیرامون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح بالایی قرار دارد.

وی ادامه داد: چنانچه در گزارش این فعالیت ها هم افزایی خوبی صورت گیرد، به طور حتم این استان در رویدادها و جشنواره های کتاب محور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از مهمترین استان های پیشرو در عرصه کتاب خواهد درخشید.

گلی با اشاره به برگزاری هجدهمین نمایشگاه کتاب تبریز در آبان ماه ١۴٠٢، اظهار کرد: آذربایجان شرقی نخستین استانی بود که بعد از دوران خاص کرونا، اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب کرد و علاوه بر این در ۲ سال گذشته بیشترین تعداد برنامه ها در ایام هفته کتاب در این استان برگزار شد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل، با توضیح طرح های چهارگانه جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، طرح روستا و عشایر دوستدار کتاب، طرح شبکه مروجان کتاب و در نهایت طرح پایتخت کتاب خواستار هم افزایی جدی دستگاه های فرهنگی و موسسات فرهنگی و هنری کتاب محور در اجرای موفق و موثر این طرح های کتاب پایه شد.

گلی افزود: بی شک یکی از مهمترین روش‌ها در پیشگیری و کنترل انواع آسیب های فرهنگی و اجتماعی و حتی تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و معرفی کتاب خوب بین عموم مردم به ویژه نسل جدید جامعه است و هدف غایی همه این طرح ها نیز ایجاد انس و الفت بین مردم و کتاب است.

در این نشست، نمایندگان آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مدیران موسسات فرهنگی و هنری کتاب صبا، گلستان خرد ایرانیان، انجمن خانه داران کتابخوان، آموزش موثر نوجوانان، تبریز شناسی، ندای آسمانی ندای وحی، مهر و ماه و کتاب شهر تبریز ضمن بیان دیدگاه های خود و گزارش اقدامات صورت گرفته در مورد ترویج کتاب و کتابخوانی، بر مشارکت جدی در اجرای طرح های کتاب محور استان تاکید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط